Abeův průšvih. Oddworld: Soulstorm jako perverzní Studio Kamarád nudí zastaralým game designem

30. duben 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Oddworld: Soulstorm

Jarda se Šárkou se ve virtuálních studiích tentokrát nepotkali s Lukášem, ale Tondou Tesařem, který se identifikuje coby fanoušek série Oddworld. Ovšem té původní, z konce devadesátek, která se ale v předělávkách vrací, aby stejný příběh a hratelnost hráčům nabídla znovu, v moderní grafice. Společně tak Jarda s Tondou a Šárkou proberou, proč to v případě Abea a Oddworldu možná není tak úplně dobrý nápad.

Hlavní představitelé studia Oddworld Inhabitants, které má plošinovky s Abem na svědomí, mají v čele s šéfem Lornem Lanningem své kořeny v animátorství. Myšlenka, že ne filmy, ale hry jsou budoucností animace, byla na začátku 90. let poměrně odvážná. Čas sice ukázal, že měl v tomto Lanning pravdu, u nejnovějšího dílu Oddworld: Soulstorm ale především předvádí, že sebelepší animace nestačí, když tvůrci svůj vytříbený grafický styl nedokážou naroubovat na zábavné herní mechanismy, které se stejně jako animace uplynulých třicet let vyvíjely.

Pošmourná atmosféra a Mudokoni, kteří jsou stejným dílem odporní, jako i roztomilí, s moderní stylizací spíš ztrácí. I zvukový design pidižvíků jako by s novými iteracemi přicházel o své původní kouzlo. Další z problémů jsou čistě technického rázu, aktuální Soulstorm totiž trápí spousta chyb a nedodělků, kvůli kterým jsou hráči nuceni často zbytečně opakovat zdlouhavé pasáže, protože hra spoléhá na vlastní systém checkpointů a nenechá vás ukládat ručně. Abe sice vrásčitě zkrásněl, ale hraje se stejně, nebo dokonce hůř než v roce 1997.

Zajímá vás, jak Oddworld kritizuje kapitalismus, otrokářství či potravinářství? Pusťte si aktuální díl Questu věnovaný nejen aktuálnímu dílu Soulstorm.

Spustit audio