Agnieszka Holland: Mám jiný vkus než Tarantino
S režisérkou a scenáristkou Agnieszkou Holland jsme si povídali o její nové třídílné minisérii Hořící keř, kterou natočila spolu s dcerou Kasiou pro HBO. Příběh Jana Palacha a hlavně události pražského jara a nastupující normalizace se dotknul i jejího osobního života, když studovala v 60. letech na FAMU.
O svých zkušenostech s totalitní krutostí a mentalitou, která ji přivedla dokonce i do vězení, hovoří s dechberoucí moudrostí a poučeným nadhledem.
Co je pro ni důležité ve filmu, jací lidé a které příběhy ji zajímají, jak se pracuje s hercem a že jsou herci na celém světě vlastně stejní, vypráví se zkušeností úspěšné režisérky, která si váží lidí z oboru i mimo něj bez ohledu na to, odkud pocházejí.
O podstatě životních hodnot, odlišných mindrácích Poláků a Čechů, ale i o tvůrčí svobodě, rozdílu mezi filmem a soudobou televizní tvorbou a také o tom, že Quentin Tarantino prostě umí, rozprávěl s mimořádnou osobností světové kinematografie Daniel Řehák z filmově-kritického magazínu Čelisti.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.