Alžběta Trojanová v Questu: „Ne trailer, ale prezentace Cyberpunku 2077 na E3 mě přesvědčila“ + recenze Mario Tennis Aces

29. červen 2018
Ze hry Cyberpunk 2077

Těžko bychom hledali hru, která chytila za srdce tolik hráčů jako Zaklínač 3. Na další projekt jeho tvůrců, futuristické akční RPG Cyberpunk 2077, se už léta netrpělivě čeká a bylo to až na nedávné E3, kde se nový titul polského studia CD Projekt RED ukázal. V traileru široké veřejnosti a v hratelné ukázce novinářům. Spojili jsme se proto s Alžbětou Trojanovou z pořadu Re-Play, která Cyberpunk 2077 na veletrhu v Los Angeles viděla, a zeptali jsme se na její dojmy z ukázky.

Kromě toho ještě v nejnovějším Questu přinášíme rozhovor s Tomášem Nawarem z brněnského studia Madfinger, jehož hry nejspíš znáte, jen nevíte, že pocházejí z Česka. Tedy z Moravy. A na úplný konec nezapomínáme na recenzi a přinášíme zhodnocení Mario Tennis Aces.

S Alžbětou jsme se spojili přes telefon a povídali jsme si o jejích dojmech z E3. Předtím než jsme se pustili do rozebírání Cyberpunku, přišla řeč na Control. Fanoušci her Alan Wake nebo Max Payne by měli zbystřit. To, co v krátkém traileru vypadalo jako podivné pokračování ne zas tak podařeného Quantum Break, na Alžbětu udělalo při rozšířené prezentaci velký dojem. „Je to takový mix Alana Wakea a Quantum Break. Hlavní hrdinka se objeví v podivné budově, kde se dějí hrozně divné věci. Je to skutečně... mysteriózní,“ říká Alžběta a uznává, že trailer vypadal dost nudně, ale při ukázce ji Control velmi zaujal. „Je to překvapivě taková ta nenápadná hra, která měla neuvěřitelné neštěstí na výběr traileru.“

No, ale co ten Cyberpunk 2077? Ani ten na Alžbětu při odhalení nového traileru neudělal nejlepší dojem, ale poté se vývojáři předvedli informacemi bohatou třičtvrtěhodinovou prezentací, která zahnala její obavy. O představení hry byl na výstavišti velký zájem, každý den se před stánkem CD Projektu RED tvořila fronta a vývojáři museli navyšovat počty připouštěných lidí, aby se na zájemce dostalo. Bylo totiž o co stát. „Svět Cyberpunku je neobyčejně živý a působí věrohodně. Vypadá tak, jak si představuješ cyberpunk, není tak barevný, jak to ukazoval trailer, a není to ani tmavý deštivý Blade Runner. Není to prostě generická hra z budoucnosti, má vlastní tvář,“ říká Alžběta s tím, že herní svět ji na tom všem okouzlil ze všeho nejvíc.

Za zmínku určitě stojí i triky, jakými vývojáři hráče drží ve scéně i při takovém nákupu zboží, aniž by opustili pohled první osoby. „Například si jdeš koupit novou výbavu, nové kyber oko. Tak ti ho prodejce vymění, ale ještě předtím se ti přepne pohled do nového oka... Které ještě leží na tácku,“ dodává se smíchem. Dle svých slov vývojáři na takovouto imerzi, ponoření hráče do hraní, v Cyberpunku 2077 dbají a nezbývá než se těšit, co dalšího nám Poláci ukážou třeba na srpnovém GamesComu. Více o dojmech z Controlu, Cyberpunku 2077 i třeba Last of Us Part II se dozvíte v celém rozhovoru, tak si to nenechte ujít.

A co nové hry, které už vyšly? Mario Tennis Aces na Nintendo Switch po dlouhé době oživuje sérii sportovních her s buclatým instalatérem v hlavní roli. To samozřejmě znamená, že nejde o klasický tenis, ale že v tomto případě je tradiční sport obohacen o speciální odpaly a efektní triky. „Mario Tennis Aces je jednoduché vklouznutí do žánru sportovních her pro lidi, kteří nemají moc rádi sportovní hry, a raději hrají něco arkádovějšího. Ale můžeš si zvolit i režim bez těch nadpřirozených skopičinek a hrát v podstatě jen tenis,“ nastiňuje Vojta zaměření nové hry.

Mario Tennis Aces sice obsahuje i režim pro jednoho hráče, ale jeho hlavní síla tkví v multiplayeru. A to jak lokálním, tak onlinovém: „S kamarády společně ve dvojicích nebo proti sobě je to, jak bys měl Mario Tennis Aces hrát. V takovém případě je to extrémní zábava.“ Herní systémy jsou poměrně komplexní, na výběr je šest různých odpalů a pracuje se i se speciální energií, s níž lze provádět trojice superdovedností. Zvládnout to všechno není úplně snadné, ale naštěstí v tom pomáhá příběhový mód pro jednoho hráče, který všechno potřebné naučí. Přesto není Mario Tennis Aces bez chyby, a kdo by čekal, že Nintendo nachystalo něco víc než „jen tenis“, ten asi bude zklamán. Jaké hodnocení si Mario vysloužil v naší recenzi? No, to se dozvíte při poslechu celého dílu.

Obsahem nabitý Quest si můžete přehrát jak zde na webu, tak třeba jako podcast ve svém mobilu. Uslyšíte, o čem jsme si povídali s jedním z tvůrců mobilních stříleček Shadowgun – Tomášem Nawarem ze studia Madfinger. Dozvíte se, co všechno si Alžběta odnesla z ukázek her na E3. A také vám povíme, jak si vede Mario na tenisovém kurtu v porovnání s Mariem v závodním autíčku. To vše v Questu s číslem 104.

Spustit audio
autoři: Jaromír Möwald, Vojtěch Dřevíkovský