Čelisti: Fantastičtí zabijáci vzpomínají na Cannes

03833069.png
03833069.png

Po období záskoků a telefonických hovorů s Azurovým pobřežím se trio Stuchlý, Schmarc a Řehák znovu sešlo v živém vysílání. Jejich vokální harmonii posílil ještě filmový kritik a znalec chmele Tomáš Stejskal, který měl za sebou jak festival v Cannes, tak projekci superhrdinského filmu Wonder Woman.

Kontroverzi obstaral Dan Řehák, jediný z týmu Čelistí, který má praktické zkušenosti s rozvodem. Proto se vypravil na černou dánskou komedii Zabijáci z maloměsta, která pojednává o tom, že snazší než legální odloučení manželů je angažování ruského nájemného vraha. Nápad dobrý, nicméně režisér Ole Bornedal z něj vytěžil jen povrchní přehlídku stereotypů. Navíc humor filmu příliš nezabíjí.

Zabíjelo se na festivalu v Cannes. Sice jen na plátně, ale poměrně krutě. Shrnujeme vítěze cen i hlavní témata jubilejního 70. ročníku, nad kterým visí lehký stín skepse. Nejen proto, že řada tvůrců opět pod časovým tlakem odevzdala sotva sestříhané polotovary. Pokud máte radši Vary než polotoVary, přichystali jsme si pro vás průlet soutěžními sekcemi nadcházejícího ročníku filmového festivalu na březích Teplé.

Závěrečné sólo pro hosta. Očekávaný female blockbuster Wonder Woman měl být pro DC Comics vstupenkou do síně slávy, kde stále vládne konkurenční Marvel. Hrdá izraelská amazonka Gal Gadot se jim skutečně vyrovnává, bohužel spíš jen těm nejslabším. Sice se vyvarovala prkenné a odpsychologizované pompy předchozích DC titulů, ale pořád v ní chybí jasnější koncepce a autorský rukopis. Ten nedodala ani výtečná režisérka Patty Jenkins. Rave amerických kritik je tak do značné míry způsobený právě tím, že Wonder Woman boří genderové stereotypy. To však ještě dobrý film nedělá.

z filmu Wonder Woman

V příštích dílech pogrilujeme Mumii a další lahůdky.