Čelisti: Obrovské hrušky aneb jak v deliriu připálit náklad homeopatik

31. květen 2018
Z filmu Neuvěřitelný příběh o obrovské hrušce

Netrvalo dlouho a nezvyklého tvaru postavy Daniela Řeháka si všimli nejen početní milovníci jeho košatých souvětí, ale i dánští animátoři, kteří z něj udělali předlohu pro svůj film.

Ani to však Neuvěřitelnému příběhu o obrovské hrušce nevydláždilo cestu k úspěchu. Sám dotčený model si z ní napálil hruškovici – snaha evropských animátorů porazit Pixar jeho vlastními zbraněmi totiž obvykle vyústí do trochu řídkého moštu. A tohle dílo není žádnou výjimkou. Scenáristická chabost, animační láce a čočkové tempo… s takovou se na dobrý animák zadělat nedá.

Z hruškového deliria se probírá Aleš, který strávil nepříliš uspokojivých 96 minut ve společnosti kritika Tomáše Stejskala a jeho dýňového břicha na projekci nového hororu Denise Illiadise. Delirium je klasický žánrový útvar sevřený do jednoho domu a jedné hlavy, ale na rozdíl od Posledního domu nalevo, kde se Illiadis ubytoval velice suverénně, připomíná jeho nový film jen takový jednorázový sleepover.  

A těžký náklad tropických Čelistí přebírá na svá pracně osvalená bedra Vít. Ten se i nadále projevuje jako nepoučitelný naiva, když dává stále další a další příležitosti filmům s nálepkou Netflix Original. Ten poslední se jmenuje Cargo a vznikl podle velmi obstojného kraťasu, v němž zombíky pokousaný taťka nese svou ratolest vstříc lepším zítřkům. Bohužel původní solidní nápad se v celovečerní stopáži podařilo nesnesitelně rozředit aboriginskou metafyzikou a dronovými přelety nad buší. Výsledek? Taková Netflix klasika. Na áčko pitomoučké, na béčko nezábavné.

A na závěr přidáváme i několikero vřelých slov Clintu Eastwoodovi, který se na rozdíl od nás té devadesátky určitě dožije.