Češi letos za dárky na internetu utratí 31 miliard korun

23. prosinec 2016

Nízká nezaměstnanost a také vyšší mzdy se promítají do tržeb obchodníků. Jen na internetu Češi utratí během Vánoční nákupní sezóny rekordních 31 miliard korun. Odhaduje to alespoň Asociace pro elektronickou komerci. Poslední nákupy lidé plánují ještě během 23. 12., dveře obchodních center se totiž znovu otevřou až 27. prosince. Předseda Asociace českého tradičního obchodu Zdeněk Jurečka říká, že letos při Vánočních nákupech zákazník méně spěchá. „Tím, že míň spěchá se víc věnuje kvalitě, dává přednost kvalitnímu zboží před kvantitou. Kupují se malé dárky, ale hodnotnější, stejně tak potraviny. Všechno to souvisí s tím, že rozpočet domácností značně roste,” vysvětluje. Lidé podle něj dávají přednost domácímu zboží. „Zákazník zjišťuje, že české zboží je možná o něco dražší, ale daleko kvalitnější, takže roste prodej domácích produktů.” Zavření některých obchodů je podle Jurečky špatně. „Obchodníci by si měli sami vybrat, jestli budou mít otevřeno. Jaký to bude mít dopad na tržby se ale uvidí až za rok,” říká předseda, který se podle svých slov nedomnívá, že by eshopy brali kamenným prodejnám zásadní počet zákazníků. „Kamenné obchody se soustředí na regionální potraviny. A ty se těžko prodávají v eshopech,” myslí si.

autoři: vlk , vis
Spustit audio