Čestmír Kopecký: Multimédia, zlatá šedesátá a divadlo na věčné časy
V rámci týdne s někdejším Divadlem Komedie jsme měli tu čest přivítat na Radiu Wave filmového a televizního producenta Čestmíra Kopeckého jehož filmografie čítá hity jako Díky za každé nové ráno, Knoflíkáři nebo Nuda v Brně, ale i experimenty typu …a bude hůř nebo divadelní přepis Karamazovi.
Právě jeho aktuální filmová premiéra má také co dočinění s divadlem, stejně jako Kopeckého profesní život. „Adaptace“ divadelní hry Dušana D. Pařízka na motivy filmového scénáře Wernera Fassbindera Odpad, město, smrt se stala tématem rozhovoru o možnosti či nemožnosti transkripce nezachytitelného a pomíjivého divadelního okamžiku na filmový pás, o kterou se Kopecký s různými režiséry již po několikáté ve své kariéře snaží a která ho nepřestává fascinovat, přestože z konečného výsledku má přinejmenším rozporuplné pocity.
Mimo to jsme se dozvěděli, jak je to s mocí, bezmocí i nemocí České televize a že při výběru talentů není tak podstatný scénář jako člověk, s nímž spolupracujete. Zprvu rozmrzelý držitel mnoha Českých lvů pookřál dokonce ještě dříve, než došlo na jeho zamilované město Ostravu, ačkoli měl tendence se mírně „čílit“ při hodnocení českého filmového zákona. Že se nedají točit jen výdělečné filmy a jejich potřeba je nezpochybnitelná, za tím si stojí rozhodně.
Rozhovor, jenž pojal více témat, než bývá běžné, vám bez cenzury, pípání a střihu přináší Radio Wave.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.