Chcete vytvořit vlastní hru? S Dreams se může herním vývojářem stát úplně každý

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Dreams

Tvorba her dnes už zdaleka není záležitost několika nadšenců někde v garáži. Přesto je snadné namítnout, že kromě potřebných programů může být obtížné sehnat na vývoj třeba peníze nebo dostatek znalostí a zkušeností či adekvátně velký tvůrčí tým. Proč nedostatek čehokoliv – snad jen kromě času – u editoru Dreams vůbec nevadí?

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát rozpovídají o svých tvůrčích ambicích v oboru videoher. A to nejen v rámci editoru Dreams od studia Media Molecule, který za zdánlivě roztomilým kabátkem schovává komplexní editor s plejádou funkcí. Kromě toho se v něm skrývá i herní obdoba YouTube, kde se můžete kochat a bavit výtvory jiných hráčů, kteří dali volný průchod své kreativitě a měli dost odvahy svá dílka zpřístupnit ostatním. Mimo her jde i o hudbu, krátké filmy a jiné druhy digitálního umění.

Tvorba vlastního obsahu nicméně v herním světě není ničím novým. Se samostatným editorem map a úrovní přišla ve své době skoro každá lepší strategie, ale třeba i legendární italský instalatér Mario. Přesto mají Dreams potenciál způsobit v herním průmyslu menší revoluci a komukoliv poskytnout znalosti o tom, jak tvorba plnohodnotných titulů vlastně funguje. Může z vás hra na PlayStation 4 udělat opravdického vývojáře nebo vývojářku? Poslechněte si v Questu.

Co nejbizarnějšího redakce Questu ve hrách kdy zvládla vytvořit? Kde je hranice vývoje her a kde začíná tvorba modů? A proč ještě nikdo nevyrobil virtuální verzi vybíjené? Poslouchejte celý díl Questu a dozvíte se víc!