Co v roce 2020 vyhlížet v herním světě? Kyberpunk, upíry i nové konzole

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Hra Cyberpunk 2077

Jedna dekáda končí, jiná začíná. Herní svět tento začátek podle všeho plánuje vzít velmi zostra. Konzoloví hráči se těší na výkon nových produktů Sony a Microsoftu, technologické firmy vidí budoucnost ve streamování, všichni pak ale především vyhlíží chystané tituly. Jaký ráz bude mít rok 2020 z hlediska žánrů? Jako obvykle si každý najde to svoje, nepopiratelný trend ale tvoří kyberpunkové zasazení.

Blížící se příchod Cyberpunku 2077 nejen díky Keanu Reevesovi pravděpodobně zaznamenali i ti, kteří jinak o videoherní svět ani nezavadí. Volná adaptace stolního RPG Cyberpunk 2020 vyjde příhodně letos a už nyní se mnozí nerozpakují ji označit za žhavého kandidáta na titul roku. Studio CD Projekt RED, kde se zrodil herní Zaklínač, vyměnilo slovanskou fantasy za zasazení do sci-fi města západního střihu. Co se spletitosti herních mechanismů týče, vypadají nyní ještě ambicióznější než kdy dřív. Očekávání jsou vzhledem ke standardům studia vysoká, nabízí se tedy otázka, jestli se vizi funkčního kyberpunkového sandboxu podaří naplnit. A pokud ano, zda kromě obsáhnutí všech žánrových stereotypů přijde i s něčím novým.

Oproti tomu například Watch Dogs: Legion novinkami na poli herních mechanismů nešetří, v jejich dystopickém světě si totiž podle slov tvůrců budete moci zahrát za kohokoliv z obvykle nehratelných postav. Akční adventura v otevřeném světě je zasazena do Londýna blízké budoucnosti, který se pod vlivem politických otřesů stal policejním státem ve státě, kde jsou práva jednotlivců citelně omezena. Na vás bude, abyste nejen díky svým hackerským schopnostem zorganizovali místní odboj. Premisa střídání postav a volnosti jejich výběru vypadá zajímavě, Ubisoft se ale bude muset popasovat s tím, aby absence konkrétního hlavního hrdiny nenarušovala koherenci příběhu.

Do města blízké budoucnosti, ale tentokrát spíše v ohrádce fantasy, míří i Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Pokračování kultovního upírského RPG z roku 2004 se z Los Angeles přesunulo do Seattlu. Stanete se nelegálním upířím novorozencem s poměrně slabými schopnostmi, což ovšem nevypovídá nic o vaší moci zahýbat s místní hierarchií. Tvůrci z Hardsuit Labs plánují být věrní zákonitostem World of Darkness a stolní předlohy, chybět tedy nebudou příznačné upírské klany a frakce, stejně jako nutnost temnou stránku krvesajského údělu skrývat před běžnými lidmi.

Jednou z nejdůležitějších událostí hráčského roku 2020 ale bezesporu bude nástup nové generace konzolí, která dorazí těsně před jeho koncem. Rozdíly vytvořené Xboxem One a PlayStation 4 se setřou a s PlayStation 5 a Xbox Series X započne boj o hráčskou základnu nanovo. Kromě vyššího výkonu a užitečných funkcí rozdíl spočívá především v atraktivitě exkluzivních titulů pro každou z konzolí. Sony v uplynulém cyklu zvítězila na plné čáře, Microsoft nicméně v posledních dvou letech koupil přes desítku herních studií, což by mu v příští generaci mělo významně napomoci. Z technologického hlediska nemá ani jedna z firem významný náskok, o prodejních úspěších tedy zřejmě stejně jako v minulosti rozhodnou launchové tituly. Tak jako tak budou ze soutěže technologických gigantů profitovat hráči – a ti se v roce 2020 rozhodně mají na co těšit.

Na kterou z chystaných her se osazenstvo Questu těší v roce 2020 nejvíc? Jaké novinky se chystají v žánru tahových strategií? A o čem bude podivná duchařina Ghostwire: Tokio? Poslechněte si celý díl prvního Questu letošního roku a dozvíte se víc.