Communions ve studiu Radia Wave: Dánská kytarová scéna je specifická svým pojetím upřímnosti

23. červen 2018

Dánští Communions odešli od amerického labelu Fat Possum a pomalu pracují na nové desce. Ve víkendovém rozhovoru se rozpovídali o dánské upřímnosti nebo snaze hrát energicky.

S dánskou kapelou Communions jsme se původně chtěli bavit o přechodu od kodaňského labelu Posh Isolation k americkému Fat Possum Records, kluci ale překvapili hned první odpovědí: „Od Fat Possum jsme vlastně hned po natočení debutové desky Blue odešli a založili jsme vlastní vydavatelství. Pojmenovali jsme ho Heartdrop, založení svého labelu vnímáme jako přirozenou extenzi univerza Communions,“ přibližuje zpěvák Martin Rehof.

Okolo kodaňského vydavatelství Posh Isolation se soustřeďují převážně noiseové nebo post-punkové kapely, a i když z této scény Communions vycházejí, jejich zvuk se v průběhu posledních let posunul směrem k chytlavému osmdesátkovému popu. „Spíš než o tvrdý přerod v popovou kapelu šlo o přirozený hudební vývoj. Prostě jsme vyspěli a naučili se lépe hrát na nástroje. Vždycky jsme chtěli hrát energicky a psát dobrý písničky.“

O dánských kytarovkách se poslední dobou mluví čím dál víc. Nejen Communions si letos odbyli tuzemskou koncertní premiéru, na kutnohorském festivalu Creepy Teepee se ukážou dánští Iceage. V čem je tato scéna tak specifická? „Asi to neumíme přesně definovat zvukově, jde spíš o upřímný přístup k hudbě bez jakéhokoli předstírání,“ popisuje kapela.

Jak vlastně Communions skládají muziku? Kdo patří mezi jejich největší hudební vzory? A na co se sami na Metronome festivalu nejvíc těšili? Poslechněte si celý rozhovor.

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka