Designér hry Mafia: Když nebudou investoři, vydáme se indie cestou

12. listopad 2013

Celosvětově se prodalo 2 miliony kusů hry Mafia 1. Hlavní designér Dan Vávra, který se v pokračování dnes už kultovní série se projevil hlavně jako scénárista, v roce 2011 opustil studio 2K Czech a založil vlastní projekt – Warhorse Studios.

Warhorse se vrhlo na středověké RPG, které je zasazeno do období husitských válek. Žádní elfové, kouzla nebo trpaslíci, ale reálný obraz středověku, volná mapa a spousta úkolů. I když má za sebou jeden z nejvýraznějších českých vývojářů řadu úspěchů, pro svůj aktuální projekt nemůže sehnat pořádného investora. Pokud ho nenajde, zvažuje studio nezávislý vývoj.

„Je to to nejjednodušší, co se dnes dá dělat,“ říká o nezávislém vydávání her Dan Vávra. „Problém je, že potřebujete balík peněz do začátku, abyste mohli udělat něco většího,“ dodal. Warhorse Studios podle něj potřebují finance v řádech milionů dolarů.

Více o problémech, které s sebou vývoj her nese, i o tom, proč zvolili středověkou hru, si poslechněte od Dana v rozhovoru, který byl pořízen na letošním Game Developers Session.

02332839.jpeg

Dalším panelistou na letošním GDS byl Jakub Dvorský z Amanita Design, kteří za sebou mají veleúspěšné Machinarium a hříčky jako Botanicula nebo Samorost. Právě na třetím pokračování Samorostu brněnské studio právě teď pracuje a na rozdíl od Warhorse problém s financováním díky svému nezávislému přístupu nemají. Více v rozhovoru.

autor: Pavel Cyprich
Spustit audio