Děti potřebují bezpečí a láskyplné prostředí. To v lesní školce je, jen vypadá trochu jinak
„Mýty vyvracíme pořád dokola. Trvá to a je to tak asi v pořádku. To, že jsou malé děti celoročně venku, je prostě nezvyk,“ říká předsedkyně Asociace lesních mateřských škol Tereza Valkounová. „Venku nacházíme to, co je v knížkách a v pracovních listech, skládačkách a hračkách. Jen to není na první pohled vidět,“ dodává.
„Málokdo má dnes tu zkušenost, že mu počasí určuje, jaký bude jeho den, co bude dělat. Každý den v lesní školce je jiný. Samozřejmě je tam pedagog, ale mnohem víc se řídíme podle toho, co daný den v lese najdeme. To je velké kouzlo lesních školek,“ popisuje Tereza Valkounová.
„Víc bariér pro vstup do lesní školky bývá na straně rodičů. Je potřeba o obavách komunikovat, aby o nich pedagogové věděli a mohli s nimi pracovat, což se snadno dá,“ říká Tereza Valkounová. „Děti potřebují bezpečí a láskyplné prostředí. To v lesní školce je, jen třeba vypadá trochu jinak, než jsou rodiče zvyklí,“ dodává.
Připraví se děti v lesní školce dostatečně na školu? Jaké jsou hlavní rozdíly mezi lesní a konvenční školkou? Poslechněte si Houpačky.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.