Do začátku roku 2023 se zrychlenými songy a recyklací hitů pod vlivem retrománie

5. leden 2023

Na vrcholu amerického albového žebříčku si už po třetí týden v řadě užívá R&B zpěvačka SZA, ten singlový je stále ještě plný vánočních písní. Co se týká Velké Británie, tam by v prvních týdnech nového roku mohla s žebříčky silně zamíchat pětadvacetiletá zpěvačka Raye, která má za sebou velmi nemilou zkušenost s major labelem. Latinskoamerické hitparády patří (jako už tradičně) Bad Bunnymu, tentokrát ale (již podruhé) spojil síly s portorickým kolegou Ñengo Flowem.

Annabelle s Filipem se každopádně krom vrcholů žebříčku zaměřili také na zrychlené songy a recyklaci hitů pod vlivem retrománie. Všimli si totiž, že těch populárních na sklonku roku přibylo. Tuzemským příkladem je brněnský zpěvák a stabilní hitmaker Calin, který si pro novinku Dilema (Over You) vypůjčil melodický hook z Nellyho singlu Dilemma ft. Kelly Rowland z roku 2002. K velkým číslům mu stačil DIY videoklip natočený na webkameru.

Na TikToku takzvaně najel song od Madonny, který jste mohli slyšet už někdy v roce 2015 v podobě dema, které vytvořila s Pharrellem Williamsem. Back That Up To The Beat ve znovu vydaných verzích (včetně té zrychlené) si aktuálně užívá svůj druhý virální dech a tančí na něj (jak vysvětlila Annabelle) mimo jiné i včeličky. V novoročních Velkých číslech zazněl právě třeba i zrychlený společný track Raye a 070 Shake nazvaný Escapism.

Stačí mít rád vodu alespoň tak jako Annabelle k tomu, abyste byli nadšení z nového Avatara? A zahodil Bad Bunny telefon své fanynky do buše, nebo do oceánu? Pusťte si novoroční Velký čísla!

autoři: Annabelle , Filip Černý
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.