Generace Z se nebojí zvednout zadek, říká o zoomerech trendspotterka Pavlína Louženská
Ochota riskovat v investicích, vysoké nároky na udržitelnou budoucnost, důraz na duševní zdraví, ale i vůle udělat pro změnu něco konkrétního. Generace Z je někdy označována jako generace sněhových vloček, ale není to přesně naopak?
O zoomerech si ve Finančáku Iva Hadj Moussa a Richard Vrdlovec povídali s Pavlínou Louženskou, která se postoji a zvyky generace lidí narozených v letech 1995 až 2010 zabývá dlouhodobě. Podle ní rozhodně nejde o „ubrečenou“ generaci. „Zástupci Gen-Z jsou naopak velmi sebevědomí, jsou hrdí na své schopnosti a jsou zvyklí vymezovat si vlastní prostor,“ upozorňuje Louženská a dodává, že jde o lidi, kteří mají ve zvyku pracovat, podnikat a neustále se učit.
Expertka zároveň uvádí, že generace Z na jednu stranu přemýšlí, jak zachránit planetu, což znamená i to, že velmi často nakupuje v second handech, ale na druhou stranu chce demonstrovat svůj sociální status, například prostřednictvím drahých tenisek.
Pavlína Louženská zároveň připouští, že tato generace je poměrně skeptická, co se týče budoucnosti: „Z výzkumů vyplývá, že dvě třetiny lidí generace Z si myslí, že se jejich finanční situace v následujících letech nijak zásadně nezlepší.“
Na základě čeho dělají zoomeři svá finanční rozhodnutí? Věří, že budou mít vlastní bydlení? Létají letadlem? A prahnou po vzdělání? Poslechněte si nový Finančák!
Související
-
„Naučila jsem se ignorovat velikosti a respektovat tělo.“ S Pavlínou Louženskou o návrhářské módě
„Když se studentů návrhářství ptám, kdo budou jejich zákaznice, většinou mi vykreslí super úspěšnou a krásnou pětadvacetiletou holku.“
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka