Generace Z se nebojí zvednout zadek, říká o zoomerech trendspotterka Pavlína Louženská

15. září 2022

Ochota riskovat v investicích, vysoké nároky na udržitelnou budoucnost, důraz na duševní zdraví, ale i vůle udělat pro změnu něco konkrétního. Generace Z je někdy označována jako generace sněhových vloček, ale není to přesně naopak?

O zoomerech si ve Finančáku Iva Hadj Moussa a Richard Vrdlovec povídali s Pavlínou Louženskou, která se postoji a zvyky generace lidí narozených v letech 1995 až 2010 zabývá dlouhodobě. Podle ní rozhodně nejde o „ubrečenou“ generaci. „Zástupci Gen-Z jsou naopak velmi sebevědomí, jsou hrdí na své schopnosti a jsou zvyklí vymezovat si vlastní prostor,“ upozorňuje Louženská a dodává, že jde o lidi, kteří mají ve zvyku pracovat, podnikat a neustále se učit.

Expertka zároveň uvádí, že generace Z na jednu stranu přemýšlí, jak zachránit planetu, což znamená i to, že velmi často nakupuje v second handech, ale na druhou stranu chce demonstrovat svůj sociální status, například prostřednictvím drahých tenisek.

Pavlína Louženská zároveň připouští, že tato generace je poměrně skeptická, co se týče budoucnosti: „Z výzkumů vyplývá, že dvě třetiny lidí generace Z si myslí, že se jejich finanční situace v následujících letech nijak zásadně nezlepší.“

Na základě čeho dělají zoomeři svá finanční rozhodnutí? Věří, že budou mít vlastní bydlení? Létají letadlem? A prahnou po vzdělání? Poslechněte si nový Finančák!

Spustit audio

Související