Grimasy Billie Eilish a Baby Nut. Únorové memy, které zůstaly po Oscarech, Grammy a Super Bowlu

17. únor 2020
Fenomem

V USA mají za sebou sezonu ostře sledovaných televizních pořadů, jejichž vysílání spadá do přelomu ledna a února. Trio Grammy, Super Bowl a Oscar přineslo na obrazovky nezapomenutelné momenty, dramata i vítěze. A také se během nich zrodila zásoba memů, která v první polovině února bavila internet. Kdo tohle pomyslné klání letošní „award season“ vyhrál? Tady je Top 5 únorových memů.

5. místo: Reakce na Eminema

Nikdo nejspíš netuší, proč pořadatelé Oscarů pozvali na ceremoniál Eminema, aby tady zazpíval Lose Yourself celých osmnáct let poté, co za píseň obdržel sošku. Možná to mělo něco do činění s tím, že detroitský rapper vydal desku a potřeboval reklamu. Budiž. Těžko ale diváky ceremoniálu přesvědčíte, aby si píseň užili. Neužili. Z reakcí, které pak oběhly internet, vítězí nevěřícně zírající Idina Menzel a hlavně Martin Scorsese, který při Eminemově rutinní verzi Lose Yourself dokonce spokojeně klimbal. Co také jiného.

4. místo: Jazyk Shakiry

Hlavní hvězdou poločasové show Super Bowlu byly latinskoamerické zpěvačky Jennifer Lopez a Shakira. První překvapila svým mladistvým vzhledem, přece jen je jí už padesát. Mnohem větší zájem internetu vzbudila Shakira, která svoji píseň doprovodila zvláštní vložkou s jazykem. Ve zkratce udělala zvuk, který třeba dělají v pohádkách čerti. Internet to zaujalo a Shakiřin vyplazený jazyk vzápětí trendoval jako kuriozita. Jak se později ukázalo, nebylo na tom nic bizarního, zvuk, který vydávala, se jmenuje zaghrouta a v arabském světě vyjadřuje radost nebo vzrušení. Používá se třeba v Libanonu a Shakira je po otci poloviční Libanonka. Záhada jazyka vyřešena, memy se ale baví dál.

3. místo: Klobouk Billa Portera

Ceremoniály jako třeba Grammy jsou samozřejmě ideální příležitostí, jak předvést neobvyklé módní kreace. Letos to všem návrhářům natřel herec a zpěvák Billy Porter, který na Grammy dorazil v zvláštním modrém klobouku se záclonkou z malých diamantů, která se mohla během chvíle uzavřít.

2. místo: Baby Nut

Super Bowl je nejsledovanější pořad v americké televizi za celý rok a ceny reklamy v přímém přenosu jsou astronomické. Agentury se tudíž snaží přijít s něčím velmi neobvyklým, co diváky zaujme. Letos byly superbowlové reklamy mimo jiné důkazem síly memů jako popkulturních hybatelů. Účinkovaly v nich virální hvězdy Lil Nas X, Charli D'Amelio z TikToku, kombuchová holka Brittany Tomlinson, a zazněla dokonce i hláška ok boomer.

Reklamy ale následně také inspirovaly nové memy a tím největším hitem se stal Baby Nut – oříšek z reklamy společnosti Planters, který má být novým maskotem firmy. Všichni milují Baby Yodu, takže není takové překvapení, že uspěl i roztomilý minioříšek v klobouku s monoklem.

1. místo: Grimasy Billie Eilish

Internet miluje Billie Eilish. S tím nic nenaděláte. A také miluje její obličeje, a proto se Billie Eilish stává vítězkou únorových memů z award shows. Při Grammy bodovala se svým zoufalým výrazem, s nímž přijímala jedno vítězství za druhým a říkala s ním „proboha, už ne“. Ještě mnohem větší úspěch měl na Oscarech pohled, s nímž nevěřícně sledovala Eminema křepčícího po pódiu. Internet vložil její vyděšený pohled třeba do memu se zněním: „Takhle vypadám, když zjistím, že zítra je pondělí.“

Má Baby Yoda konkurenci? A proč se Billie Eilish v memech aktuálně hlavně šklebí a Shakira mlaská? Poslechněte si Fenomem a zjistíte, které memy se zrodily díky předávání Grammy, Oscarů a přenosu ze Super Bowlu. 

autor: Karel Veselý
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.