Harfa, syntezátory, rapující učitelka ze školky i agresivní punk. Na čem se letos na Creepy Teepee dalo propotit tričko?

Marshall Vincent na Creepy Teepee 2019
Marshall Vincent na Creepy Teepee 2019

Už po jedenácté se v Kutné Hoře konal svátek „divné” a experimentální hudby všech žánrů z celého světa. Přesun na barokní nádvoří místního Církevního gymnázia platil i tento rok, kromě okázalé venkovní stage se ovšem „Krýpko” přemístilo například i do bývalého second handu poblíž. 

Letošní ročník byl ve znamení návratů i velkých debutů. Ten si na hlavní stagei odbyla v sobotu večer synťáková skladatelka Caterina Barbieri, hned po jedné z rapových stálic labelu Awful Records Slug Christovi. Ze jmen, která už do Kutné Hory zavítala, roztančila dav například jihoafrická producentka a zpěvačka Angel-Ho nebo svůj smutný rap (s větším množstvím playbacku, než je úplně vhodné) opět předvedl Yung Leanův kolega Bladee. Právě z labelu Year0001 se pak v neděli ukázal ještě Ecco2k v prostoru bývalého second handu, kde se tentokrát nacházela vnitřní stage. 

Právě změna vnitřní stage letos festivalu zásadně pomohla. Návštěvníci se nemuseli tísnit v miniaturním klubu Jáma a byla jistá šance se na většinu interpretů aspoň dostat dovnitř. Právě v „sekáči“ se odehrálo vystoupení například amerických technopunkových Deli Girls, které patřilo k tomu nejlepšímu, co se na jedenáctém ročníku festivalu událo. Přísné vystoupení dua Danni Orlowski a Tommi Kelly rozštěkalo vykachličkovanou místnost jedovatými texty a hlasitými industriálními beaty. Sekáč se obecně stal stánkem agresivní, temné hudby, den před Deli Girls zde vystoupili Uniform s živým bubeníkem, den nato se objevila stálice spojená s labelem Posh Isolation – Iron Sight.

Která vystoupení byla z celého festivalu nejsilnější? Jak byla zastoupená česká scéna? Kdo si přichystal největší překvapení a v čem tkvěla ta největší bizarnost? Co se od loňska změnilo? Poslechněte si celou reflexi letošního ročníku festivalu Creeepy Teepee!