Herní Hvězdné války drtí špatná pověst, kterou si však v současné podobě nezaslouží

9. prosinec 2017

Ještě než vstoupí do kin očekávaná 8. epizoda sci-fi série Star Wars, vychází druhý díl online střílečky ze světa Hvězdných válek – Star Wars Battlefront 2. Ten sice vynahrazuje mnoho nedostatků svého předchůdce, ale doprovází ho velmi špatná reputace. Co pobouřilo hráče druhého Battlefrontu po celém světě, jsme v Questu rozebrali s rytířem Jedi Honzou Borsem.

Jedna z novinek v druhém Battlefrontu je příběhový režim, který si může zahrát hráč sám. První díl takový režim postrádal a vývojáři před vydáním pokračování slibovali tento nedostatek napravit. Těžko však říci, kde se co pokazilo, neboť ve výsledku je singleplayer krátký, nezáživný a působí uspěchaně. Během zhruba pěti hodin odvypráví příběh bez výrazných momentů, který ocení snad jen největší fanoušci Star Wars. O mnoho lépe dopadlo jádro hry, tedy onlinový multiplayer, ve kterém se hráči střetávají v bitvách jako rebelové či vojáci Impéria. Jestli Battlefront 2 něco dělá na výbornou, pak je to zpracování atmosféry Hvězdných válek a vojenského konfliktu vůbec. Velkolepé bitvy plné hráčů i počítačem ovládaných droidů jsou působivé a odehrávají se na obřích mapách se spoustou detailů a míst, které vybízejí ke strategickému postupu.

Za zmínku rozhodně stojí i fantastická grafika, s níž ruku v ruce jde i autentické zobrazení známých lokací, vozidel, vybavení a především hrdinů a padouchů z filmové série. Kromě hvězd, jako je takový Luke Skywalker či Darth Vader, si nově mohou hráči zahrát i například za Darth Maula. S hrdiny a jejich odemykáním se však pojí kontroverzní rozhodnutí vydavatele EA rozdávat odměny za postup v krabicích. Takzvané loot boxy hráči dostávají za plnění úkolů, ale také je lze koupit za skutečné peníze. Ještě těsně před globálním vydáním byl Battlefront 2 nastavený tak, že získat nové hrdiny i vylepšení výzbroje bylo extrémně zdlouhavé, pokud hráči loot boxy získávali jen za hraní. Systém je tak vlastně motivoval ke kupování nových loot boxů a utrácení dalších peněz. Hráči ho však odhalili při zkoušení předběžné verze a vydavatel v reakci na vlnu nevole od mikrotransakcí v Battlefront 2 upustil. Hra se dočkala úprav a nyní hráčům odměny nabízí jen za skutečné hraní. Špatná reputace jí však zůstala.

Kromě Battlefrontu jsme si povídali i o další nešťastné hře ze známé série. Nový Need for Speed: Payback pokračuje v trendu předchozích dílů, tedy cool akčních honiček na hranici zákona, které se inspirují filmy Rychle a zběsile. Opět se tak nejedná o díl, který by nutně potěšil všechny milovníky dávných Speedů. Ve hře sledujeme hloupý příběh plný klišé, vybuchujících aut a adrenalinových honiček. Tedy to, co jsme tisíckrát a lépe už viděli jinde. Dá se od něj však oprostit, vyjet do pěkného herního světa vytvořeného podle okolí Las Vegas a pustit se do závodění v různých režimech. Najdeme tu klasické okruhy, závody na off-roadu, v driftech a vrací se i dragstery či honičky s policií. Na každý typ se hodí jiný druh auta, které si můžeme v garáži piplat a vylepšovat pomocí nových součástek. Odkud se berou? Opět z loot boxů! Ano, i Need for Speed: Payback vydává EA.

Kromě dvou recenzí jsme se také podívali na novou konzoli Xbox One X, která se může pyšnit titulem nejvýkonnější konzole na trhu. Co nového přináší a pro jakého hráče se hodí? A kolik bodů od nás dostal Star Wars Battlefront 2 a Need for Speed: Payback? To se dozvíte v nejnovějším Questu.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.