Herní výstava vymknutá z kloubů. E3 2021 nastínila, jak se bude hrát po pandemii

25. červen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy hry - hráči - hráčská komunita

Herní průmysl je jedním z těch, kterým koronavirová pandemie paradoxně pomohla k rekordním výsledkům. Videohry pro miliony lidí představovaly příjemný způsob, jak se doma odreagovat a klidně i setkat s přáteli, alespoň virtuálně. Jak se ale s čistě digitálním prostředím poprala E3, u které velká část kouzla spočívá v tom, že se osobnosti herního světa společně fyzicky sejdou na výstavišti v Los Angeles?

Jarda, Šárka a Lukáš se společně fyzicky sešli alespoň v pražském studiu a probrali ty nejzajímavější tituly, které na E3 2021 stály za povšimnutí, včetně nezávislých kousků, které by se v záplavě AAA titulů mohly snadno ztratit. Nutno podotknout, že ačkoliv hráčů v uplynulém roce přibylo spoustu, herní vývoj se kvůli pandemii a práci z domova notně zpomalil. Nových her s obřími produkčními hodnotami a zásadních oznámení tak nakonec nebylo tolik, na kolik fanoušci mohli být zvyklí z předchozích ročníků, a to i kvůli nepřítomnosti několika velkých vydavatelů.

Během konferencí zazněla spousta floskulí o tom, že vývojáři chtějí svými výtvory hráče především spojovat. V reakci na nucenou sociální izolaci se tak na výstavě vylouplo hned několik kooperativních titulů, které si obvykle nemůžete zahrát jinak než online s kamarády. Jen čas pak ukáže, nakolik je tahle reakce herního průmyslu opožděná, kolik čerstvých hráčů a hráček u nového koníčku zůstane anebo jestli za rok opět zůstaneme všichni společně uvěznění u svých monitorů a televizí a budeme se oddávat třeba Rainbow Six Extraction, Redfall, Back 4 Blood a mnohým dalším.

Kolik toho Jarda stihne za dvanáct minut v Twelve Minutes? Proč si chce Šárka zahrát novou Forzu? Těší se Lukáš do Černobylu v S.T.A.L.K.E.R. 2? Poslechněte si Quest s úlovky z E3 2021.

Spustit audio