Hra o South Parku je velkolepá klukovina

13. březen 2014

Hra Stick of Truth, ve které se tetelí postavy seriálu South Park, přes všechny pochybnosti vyšla. Výsledek je více než překvapivý. Obsidian Entertainment totiž přišlo s tahovým fantasy RPG, které výrazně obohacuje seriálové univerzum i samotný herní žánr. Originální smršť je opatřená snad všemi myslitelnými nálepkami, které burcují před každým aspektem hry. Není se ovšem čeho bát – je neskutečně nekorektní a ohromně vtipná.

Hra začíná přistěhováním hlavního hrdiny, kterému v malebném městečku neřekne nikdo jinak než „The new kid“. Dostane od rodičů zásadní úkol – skamarádit se s ostatními dětmi. Připlete se tak doprostřed LARPu, který hraje celé město. Elfové usilují o zásadní relikvii a rytíři z tvrze Kupa Keep, kterou vede čaroděj Cartman, ji naopak chrání. Přesto dojde k loupeži, a tím se pro postavu otevírá značně výpravný a do sytosti bizarní příběh.

South Park Stick of Truth je především velkolepá klukovina, protože v ní scenáristé s chutí vypráví o monstrózní fantasy, kterou žijí děti v celém městě. Míra identifikace s charaktery archetypálního souboje dobra a zla je mezi nimi natolik výrazná, že se „válečníci“ nebojí kvůli epické bitvě zdemolovat celou školu.

03080385.jpeg

Skvělým tahem je vytvoření nové postavy, která se v seriálu neobjevuje a vnáší do mozaiky ústředního kvarteta i celého panoptika South Parku nový pohled. Hlavní hrdina je prakticky němý, ale zaznívá seriálový dabing Treye Parkera i Matta Stonea. Po celém městečku je spousta starých známých kolemjdoucích s původními hlasy. Navíc je Stick of Truth graficky stylizované jako televizní epizoda. Vizuál zkrátka připomíná ironii, s jakou je v seriálu přiznaná papundeklová romantika.

Kromě inovativních herních prvků, skvělého příběhu i úchylných úkolů je zásadním kladem hry její délka. V celém městečku je řada skrýší i vychytávek, ke kterým se lze postupně prokousat. Pokud si chcete užít kombinaci rozsáhlé hlavní příběhové kampaně, množství dobrovolných úkolů i hledání bonusů, vyhraďte si na hru na dvacet hodin čistého času. V přípravě by měla být i další obsahová rozšíření.

Tvůrci se vyhýbají i klasickému patosu takovýchto příběhů a neustále zpřítomňují, že vše je hrou. Výběrem z několika tříd, rozvíjením postavy, tréninkem schopností a zlepšováním zbroje asi končí výčet tradičních charakteristik fantasy, ale také RPG samotné. Základem jsou originálně vyřešené souboje, kterým dominují kouzla spojená s poruchami zažívání. Hráč také disponuje vlastním „Facebookem“, tedy profilem, kam se ukládají záznamy o úkolech, kde si jej přidávají ostatní postavy za přítele, pokud jim pomáhá. Během hry běží nezávislé vlákno vtipných příspěvků od každého z nich. Pokud si to hráč chce pročítat bedlivě, doba hraní mu naroste, protože např. Al Gore přidává komentáře se spamovou urputností.

Výživnou koncentraci zvráceného humoru i imaginace doprovází navíc soundtrack, který nápadně připomíná brnkáním na loutnu hudební motivy hobitího Kraje z Jacksonova Pána prstenů. Výpravná RPG je také holdem hraní si jako takovému. A zasvěceným divákům South Parku jistě udělá radost přítomnost moudrosti Morgana Freemana.

autor: Martin Macho Macháček
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka