Hudba záběrů Edwarda Lachmana
Studoval malbu a historii umění a přes režii krátkých filmů se postupně dostal ke kameře. Patří ke kameramanům, kteří výrazně ovlivňují výslednou podobu filmů. Rád se podílí na definování vizuálního tvaru a diskutuje s režiséry. Obdivuje filmy české nové vlny a má české kořeny v Rakousku-Uhersku.
Jeden ze zásadních tvůrců obrazové podoby současné americké nezávislé kinematografie je hostem Febiofestu a má v jeho programu 4 filmy: Kvílení, Ken Park, Im not there a Daleko do nebe.
V rozhovoru v Odpolední session, který tlumočil David Vaughan, jsme mluvili o specifikách spoluprace s režiséry jako je třeba Todd Hayes, o hudbě v obrazech, o možnostech a limitech kamery ve vyprávění příběhů a aktuálních projektech amerického kameramana Edwarda Lachmana, který přivedl na plátno např. režijní vize Todda Solondze (Život za časů války) Sofie Coppolové (Smrt panen), Roberta Altmana (Zítra nehrajeme), Stevena Soderbergha (Erin Brokovich) nebo snímek Ken Park, který režíroval společně s Larry Clarkem.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.