Hudba záběrů Edwarda Lachmana

29. březen 2011

Studoval malbu a historii umění a přes režii krátkých filmů se postupně dostal ke kameře. Patří ke kameramanům, kteří výrazně ovlivňují výslednou podobu filmů. Rád se podílí na definování vizuálního tvaru a diskutuje s režiséry. Obdivuje filmy české nové vlny a má české kořeny v Rakousku-Uhersku.

Jeden ze zásadních tvůrců obrazové podoby současné americké nezávislé kinematografie je hostem Febiofestu a má v jeho programu 4 filmy: Kvílení, Ken Park, Im not there a Daleko do nebe.

V rozhovoru v Odpolední session, který tlumočil David Vaughan, jsme mluvili o specifikách spoluprace s režiséry jako je třeba Todd Hayes, o hudbě v obrazech, o možnostech a limitech kamery ve vyprávění příběhů a aktuálních projektech amerického kameramana Edwarda Lachmana, který přivedl na plátno např. režijní vize Todda Solondze (Život za časů války) Sofie Coppolové (Smrt panen), Roberta Altmana (Zítra nehrajeme), Stevena Soderbergha (Erin Brokovich) nebo snímek Ken Park, který režíroval společně s Larry Clarkem.

autor: nikamay
Spustit audio