Interpunkce ve Špíně: Pořádání benefitů, výlety na Balkán a exkurze do českého hardcore punku

21. listopad 2019

Pražská kapela Interpunkce funguje sice od roku 2010, oficiální začátky však kapela raději počítá až od 2015, kdy se od slov přešlo konečně k činům a sestava se pomalu rozšířila  a ustálila na čtyřech členech: Oskarovi, Kulíkovi, Danovi a Oťasovi. Kromě historek vázajících se k jejich kapele jsme probrali i (ne)existující českou scénu, tour Evropou směrem k východu i to, jak došlo na vydání splitu s legendami anarcho-punku SPOTS.

Kapela Interpunkce a její činnost vychází v řadě situací především z přátelských vazeb, i když prvotní setkání některých členů proběhlo díky internetu. Na kontě mají zatím tři nahrávky, kromě té první z roku 2017 ještě dva splity, ten nejčerstvější je z letošního podzimu a jedná se o splitko s veterány anarcho-punku SPOTS. Interpunkce se na něm vydává nesmlouvavou cestou rychlého hardcore punku s politickými texty reagujícími na aktuální dění – ať už se jedná o dronovou válku, policejní násilní, nebo ekologické problémy. „Textů o lásce a randění na Petříně už bylo dost, nám dává smysl poukázat na současné problémy a upozornit na ně,“ říká kytarista Dan. Texty pro Interpunkci vznikají organicky a v součinnosti. A i kdyby měly přimět zamyslet se nad nimi jen jednoho člověka, dává to podle kapely smysl.

Obecně tenhle rok měla Interpunkce napilno, kromě koncertování, nahrávání a pořádání vlastních koncertů se vydali i na menší turné. A povyprávěli nám, jaké bylo vyjet do Chorvatska či Slovinska a jak fungoval squat v Basileji, ve kterém spolu s kapelou Moral Hangover hráli. Zabookovaní celého turné značně usnadnila jejich vlastní organizátorská činnost, a tak zafungovala zase punková reciprocita. A nás zajímalo, co všechno se skrývá za aktivitami kolektivu S Kudlou V Zádech a jestli vše začalo zinem, labelem nebo možná úplně jinak.

Jak došlo k tomu, že Interpunkce vydala split s kapelou o generaci starších pankáčů, na jejichž koncerty chodili v 15 letech? Proč do turné na Balkán a do východní části Evropy zapadá koncert v Basileji? Existuje nějaká lokální scéna? A jak je to s alkopunkem? Poslechněte si celý rozhovor s kapelou Interpunkce ve Špíně!

Playlist:

Interpunkce – Kordony sviní (2019, S Kudlou V Zádech)
Interpunkce – Žádnej Strach (SPOTS cover) (2019, S Kudlou V Zádech)
Interpunkce Na Křídlech Dronu (2019, S Kudlou V Zádech)
Komplex viny Padni Komu Padni (2019, Phobia Records)
Ginnungagap Svoboda zlodějů svobody (2017, Phobia Records)
Moral Hangover  Věc (2019, DIY)
VT marvin Přejel jsem fízla (2018, Papagájův Hlasatel Records)
Brünner Todesmarch Východní Systém (2017, Phobia Records)
Disavoir Vivre Myslivecká Atmosféra (2019, Not On Label)
Matrak Attakk White Male Priviledge (2019, Misericord)
.Gram. Tote Rosen (2019, Kink Records)
Prugelknabe Kočka, Dead Radical xBrainiax (2011, Olga Hepnarová Records)
Kritická Situace Morituri Te Salutant (1996, Day After Records)

 

autoři: Miloš Hroch , Judita Císařová
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.