Jaga Jazzist: Ve třinácti jsme zněli jako Zappa na acidu
Mysleli jsme, že devítičlenná norská kapela Jaga Jazzist tráví v Praze už několik týdnů. Zkoušet na koncert s Prague Philharmonic Orchestra přece musí trvat nějakou dobu. Když ale přišli do studia Martin a Erik, jedni ze zakládajících členů Jagy, s naprostým klidem nám oznámili: „Přijeli jsme před pár minutami. Za chvilku jdeme cvičit s orchestrem a ještě tu nemáme nástroje.“
Jaga Jazzist jsou zvyklí už na leccos. Kupují si nové hudební nástroje těsně před koncertem, když jim kvůli zmatku aerolinek nedorazí, což se jim prý v Praze stává pokaždé. A protože jich v kapele není zrovna málo, přepočítávají se po každém vystoupení. Letos navíc přidali ještě dav hudebníků z orchestru.
„Byl to nápad z BBC, že bychom mohli hrát v doprovodu velkého hudebního tělesa. Pak jsme potkali Britten Symfonii, když jsme koncertovali s Efterklang,“ popisují Erik a Martin cestu k letošnímu živáku Live With Britten Simfonia, který představí i v pražské Lucerně. Ptali jsme se taky jak dlouho jim trvá skládání tak složitých věcí, jako je Tocatta, nebo jak vnímají svůj hudební vývoj: „Když jsme začali před dvaceti lety, bylo nám třináct, chtěli jsme hrát avantgardu, noise, rap. Znělo to jako Frank Zappa na acidu. Teď zkoušíme to samý, ale s jinou hudbou.“ Celý rozhovor se členy Jaga Jazzist si pusťte tady, a jak zní norský zdrogovaný Zappa s orchestrem dnes, si přijďte poslechnout do Lucerny ve 20:00.
Jaga Jazzist, čtvrtek, 3.řijna, Velký sál Lucerna.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.