Je čas všechny své pocity vykřičet, říká v rozhovoru kapela Yeah Yeah Yeahs
Téměř dekádu nechalo trio Yeah Yeah Yeahs čekat své fanoušky, než jim naservírovalo novou hudební potravu. Tu obsahuje čerstvě vydaná deska Cool It Down, která vrací Američany ihned do centra dění. Pavel Zelinka se v rozhovoru s ústředí dvojicí kapely nevyhne dlouhé pauze v jejím fungování, zásadním impulzům vedoucím k návratu na scénu ani výjimečné kontinuální spolupráci s producentem Davem Sitekem.
Vaše poslední album Mosquito vyšlo v roce 2013. Z určitého úhlu pohledu by se dala nová nahrávka brát za návratové album. Jak to vidíte vy?
Karen O: Stoprocentně. My ji také bereme za návratovou. Vždyť od posledního alba uplynula téměř dekáda! Je to deska vyšponovaná na mnoha úrovních, zvukově i emocionálně. Nepřipadá mi jako další běžné řadové album Yeah Yeah Yeahs. Tohle je hlasité bouchnutí do stolu: „Jsme zpátky!“. Ano, je to návrat.
Nick Zinner: Způsob, jakým o tom albu přemýšlím, nejlépe charakterizuje slovní obrat „opětovné spojení“. Je skvělé se v tomto ohledu spojit nejen spolu, ale i s našimi fanoušky.
Co jste oba mezitím dělali?
Karen O: Těch projektů bylo hodně. V roce 2014 jsem vydala desku Crush Songs. Ta obsahovala výrazně lo-fi materiál. O jeho vydání se postaral label Cult Records Juliana Casablancase z The Strokes. Pak přišla na řadu spolupráce na několika písních, které napsal Daniele Puppi spolu s Parquet Courts na desku Milano. V roce 2019 mi pak vyšlo album Lux Prima, na kterém jsem spolupracovala s Danger Mousem. Taky nesmím zapomenout na roční pauzu, kterou jsem si naordinovala v roce 2015 po narození syna. Mezitím proběhla i celá řada jednorázových spoluprací. A teď je tu deska Yeah Yeah Yeahs.
Nick Zinner: My všichni… to je skvělá věc na téhle kapele, že každý máme spoustu dalších projektů a zájmů. Když máme čas mimo Yeah Yeah Yeahs, jsme všichni extrémně zaneprázdněni děláním hromady dalších věcí. Měl jsem několik let hardcore kapelu Head Wound City, to byla velká zábava. Vydali jsme desku v... už si ani nepamatuju, kdy přesně, a odehráli spoustu koncertů. Pracoval jsem na mnoha soundtracích, spolupracoval s hromadou jiných muzikantů, produkoval celou řadu kapel. Vydal jsem podivnou sólovou desku, takovou experimentální, ambientního typu, skrytý za jinou přezdívkou. Vyšla na labelu, který založil Brian, náš bubeník, jmenuje se Chaikin Records. Tohle vydavatelství je domovem řady experimentálních projektů, avantgardy, jazzu, free jazzu a spousty dalších projektů.
Jaká pravidla při nahrávání nové desky Yeah Yeah Yeahs porušili? Jak došlo k jejich spolupráci s Perfume Geniusem? A proč se Karen O i Nick Zimmer odstěhovali z New Yorku do Los Angeles? Poslechněte si celý rozhovor s kapelou Yeah Yeah Yeahs!
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka