„Jsme nadšení a spokojení.“ Manon Meurt na druhé desce MMXVIII našli nového člena i zvuk

11. říjen 2018

Rakovničtí Manon Meurt vydávají novou desku MMXVIII.  I když byl její vznik ovlivněn změnami v sestavě a příchodem nového člena Davida, získala kapela čas na napsání materiálu, který je podle nich čistší a různorodější. O tom, jak do desky zasahoval producent J. P. Muchow a v jakém rozpoložení se teď Manon Meurt nachází, mluvili zpěvačka a kytaristka Kateřina Elznicová a klávesák David Tichý.

Manon Meurt už v pátek 12. října po pětileté pauze vyjde druhá deska, římskými čísly nazvaná MMXVIII. Má v sobě název skrytou symboliku, nebo jste si jen řekli, že v jednoduchosti je síla?

Kateřina: Řekli jsme si, že to není až tak úplně jednoznačný. Nemusí to být jenom 2018, spíš to necháme na lidech. Zajímá mě, jestli si to třeba někdo přeloží jinak a co si v tom najde.

V čem se podle vás nová deska liší od vašeho debutu?

David: Rozhodně je tam více zpěvu a kláves, protože na debutu klávesy nebyly. A je tam trochu méně kytar, zvuk je takovej čistší.
Kateřina: Nová deska je mnohem různorodější. Písničky vznikaly v mnohem delším časovém úseku, takže to není „jedna vlna“.

Nová deska Manon Meurt MMXVIII

Na novince je oproti starším věcem méně shoegazeu a více popu a post-rocku. Písničky jsou táhlejší a častěji směřují do gradace. Ovlivnil vás v tomhle producent J. P. Muchow?

Kateřina: V něčem jo. Myslím si, že třeba v tom finálním výběru toho, co na albu bude. Tam do toho určitě zasáhnul.
David: Rozhodně jsme šli do studia s tím, že jsme měli docela dost materiálu. Vliv Honzy Muchowa byl v tom, že si z toho vybral to, co se mu líbilo a na čem jsme dál pracovali. Ale do samotné kompozice skladeb moc nezasahoval, ty zůstaly více méně stejné, jako když jsme tam s nimi přišli.

Desku určitě formoval i odchod baskytaristky Jany a Davidův příchod. Kateřino, jak dlouho kapele trvá, než se z odchodu dlouholetého člena vzpamatuje?

Kateřina: Trvalo nám to dost dlouho. Už takovou zkušenost máme, když nám odešla první basačka, což bylo těsně předtím, než jsme chtěli něco nahrát. To všechno hodně zpozdilo. Přišla nová, museli jsme se s ní všechny písničky učit znovu, všechno se pozdrželo. Byl to docela zásek. Ale s Dejvem to je něco jiného, je rychlej a všechno si osvojí, ke všemu má co říct, a tak se to posouvá jiným směrem. I to skládání.
David: Měl jsem výhodu v tom, že jsem předtím, než jsem se stal členem, hodně chodil na koncerty Manon, takže jsem měl hodně naposloucháno. Pak už jsem věděl co a jak.

V jednom rozhovoru jsem četl, že vaše písničky jsou o lásce, o rozchodech a různých pocitech. Jsou pro vás lidské vztahy tak silným tématem, o kterém se dají psát pořád nové a nové písničky?

Manon Meurt

Kateřina: Myslím si, že je to hodně velký téma pro všechny obecně. Ale nepíšeme jenom o tom. Písničky jsou o x různých vjemech, které člověk potkává a nad kterýma přemýšlí. Koukáš na film a napadne tě: „Jo, tohle je hustý, tohle někdo prožil.“ Zasáhne tě to a přemýšlíš nad tím.

Odehráli jste spoustu koncertů v zahraničí, přes Anglii, Dánsko nebo třeba Německo, píše o vás zahraniční tisk. V jaké fázi se teď Manon Meurt nachází? Jste tam, kde jste být chtěli, nebo máte ještě vyšší ambice?

David: Teď jsme ve fázi kdy, jsme nadšení, že je deska na světě, a jsme s ní tak spokojení. Rozhodně máme i sny, které chceme uskutečnit, ale zásadní pro nás je to, že se povedla tahle meta.

Zaujala vás část rozhovoru s Kateřinou Elznicovou a Davidem Tichým z Manon Meurt? Pokud chcete vědět, co nového podle Kateřiny David kapele přinesl, jak na novince pracovali s hudebními vlivy nebo jaké jsou jejich hudební sny, poslechněte si celý rozhovor.

autor: Jakub Šponer
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka