Kára a Zikmunda: PETburg. Plavba na šlapací lodi z PET lahví po Labi

4. listopad 2014

Honza Kára si s přáteli postavil šlapací loď z PET lahví a vyplul po Labi z Nymburka do Hamburku. Jak celá svérázná akce dopadla, si přečtěte a poslechněte v novém dílu cestovatelského a outdoorového magazínu Casablanca.

Postavit si šlapací loď z PET lahví stálo osm měsíců práce. V Nymburce, odkud posádka je, probíhala rozsáhlá sbírka na prázdné lahve. Stavitelé začali tak, že si načrtli na zem obdélník 10 x 4 metry. Loď měla dřevěný rám a PET lahve kluci pro plavební účely naplnili suchým ledem. „Nikdy jsem žádnou loď nestavěl, ale když jsme se rozhodli ji udělat, tak jsme už chtěli mít největší plavidlo svého druhu u nás,“ komentuje dlouhodobé přípravy Honza Kára, který se mimochodem do povědomí zapsal už dřívějším pěším pochodem z Nymburka na Gibraltar.

Čtěte také

V průběhu příprav se do posádky PETburgu přidal i Vojta Zikmunda, jehož hlavním úkolem bylo dokumentovat plavbu fotograficky a záběry, ze kterých chtějí „PET plavci“ časem sestříhat i krátký film. Jak říká, spuštění na vodu byl moment, kdy všem účastníkům výpravy zatrnulo, protože osud výpravy visel na vlásku.

Konec plavby byl místo v Hamburku v Děčíně. A loď skončila jako mandala

Z Nymburka plulo originální plavidlo za velké pozornosti lidí pomalou plavbou do Děčína. „Předjížděly nás i děti na odrážedlech,“ smějou se členové posádky. Německé úřady ale odmítaly pustit loď do svých říčních vod bez splnění dalších podmínek. Nakonec tedy loď zůstala v Děčíně a plavci dojeli zbytek cesty na obstarožních kolech. Po návratu hodnotí cestu jako velkou zkušenost. PETburg podle původního plánu rozebrali a zrecyklovali, část lodi by měla skončit v chystaném PET muzeu.

03242676.jpeg

Poslechněte si povídání dvou členů posádky o stavbě i plavbě a o zkušenostech, které díky tomuto podniku nasbírali, podívejte se k tomu taky na fotky, a pokud máte chuť, pokračujte i poslechem o dalších českých plaveckých zářezech...

autor: Pavel Sladký
Spustit audio