Karetní hry pro každou příležitost. Královnou může být Magic the Gathering i Solitaire

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Screenshot ze hry Hearthstone

Balíček mariášových nebo whistových karet patří k základní výbavě každého dobrého baru, ale taky cestovatele. S náhodným protihráčem na partii Magiců, jak se nejpopulárnější sběratelské karetní hře na světě přezdívá, už to mají karbaníci trochu složitější. I proto se v dnešním dílu Questu Jarda Möwald se Šárkou Tmějovou a Lukášem Grygarem zaměřili primárně na kartičky, které po kapsách může nosit prakticky každý v aplikacích na mobilním telefonu.

A jelikož v lichém počtu se hraje špatně, pozvali si do čtveřice všeho dobrého herního vývojáře a vášnivého karbaníka Davida Vávru.

Společně začali vzpomínkou na své začátky v oboru sbírání kartiček, kterým byli v případě Jardy a Lukáše hokejisté na začátku devadesátých let, v Šárčině pak na počátku milénia pokémoni. Mimo Davida ale nikdo z nich nikdy příliš aktivně nehrál papírové Magic the Gathering ani si nevykládal pasiáns na reálném stole. Fyzické sbírky karet ústřední trojice lapají prach, o to víc ale roztáčejí hvězdná kola ve víru digitální zábavy.

U virtuálních sběratelských karetních her možná odpadá zábavný aspekt vyměňování vzácných karet a jejich shánění po burzách, i tak jim ale dnes většina hráčů dává přednost před analogem. Hearthstone, Gwent nebo Magic the Gathering: Arena dnes na mobilech, tabletech a počítačích hrají stovky milionů lidí. Úspěšné kompetitivní kartičky mají obvykle několik společných znaků – jsou v základu zadarmo, snadné na pochopení a mají líbivý umělecký styl. Co si ale mají zahrát hráči, kteří neradi hrají proti někomu jinému? Odpovědí je v roce 2020 Solitaire tisíckrát jinak, alespoň podle Lukáše a Šárky.

Jaké kartičky se nejvíc hodí pro začátečníky a které by neměli minout matadoři, kteří už hráli takzvaně všechno? V čem podle Davida udělal chybu Artifact od jinak neomylného Valve? Poslechněte si dnešní díl Questu a dozvíte se ještě mnohem víc!