Kingdom Come: Deliverance 2 měsíc po vydání: Co se povedlo, co se škrtalo a co bude dál?

7. březen 2025

Už měsíc se hráči a hráčky toulají po Trosecku a Kutnohorsku v kůži Jindřicha z Kingdom Come: Deliverance 2. Jak se ve studiu dívají na přijetí hry, co se muselo ze hry vyškrtnout a co do ní po vydání ještě přijde? O tom přišli do Questu mluvit design director Viktor Bocan a producentka Radka Fléglová.

„Hra sice vyšla před měsícem, ale už jsme ji měli vlastně hotovou skoro před půl rokem, takže nadšení stihlo trochu opadnout. Největší radost máme stejně z hráčských reakcí,“ říká Radka o prvních týdnech po launchi, kdy se ve studiu hlavně sledovala fanouškovská videa a četly články i fóra.

Kromě ladění technického stavu se Warhorse chystá i na dodatečný obsah, Jardu ale nejvíc zajímalo, který ze zajímavých nápadů skončil tzv. na podlaze střižny. „Když jsem do Warhorse nastoupila, našla jsem v souborech rozpracovanou minihru o trhání zubů. Ta se ale do hry ve finále nedostala,“ směje se Radka a Viktor dodává, že podobný osud potkalo vícero mechanismů. Třeba na kovařinu nezbylo při vývoji prvního dílu dost času, do dvojky už se ale dostat zvládla.

Moderátoři s hosty probírají i další výzvy vývoje – třeba jak zařídit, aby bylo v otevřeném světě dost co dělat, ale zároveň se všichni nezasekli na Trosecku a do Kutné Hory nikdy ani nedošli. „Báli jsme se, že bude první mapa moc prázdná, původně měla být jen rychlým úvodem, kam jsme přidali pár vedlejších questů,“ vysvětluje Viktor situaci, která se nakonec trochu zvrhla.

Proč v Kingdom Come: Deliverance 2 nemůžete vejít do kostela? Jak spolu ve Warhorse válčí kreativci a produkce? Poslechněte si Quest s ohlédnutím za vývojem KCD2 měsíc po vydání.

Spustit audio

Související