Kočka + kyberpunk = VSL. Stray sází na lásku kočičí poloviny lidstva a mňoukání, kdy se jí zachce

29. červenec 2022

Jarda, Šárka i Lukáš mají rádi zvířátka. Ať už jsou to kočky, psi, kombinace toho nejlepšího z obou světů v podobě lišek, anebo třeba ptáčci. I proto je nadchlo Stray, kde se kočička zatoulaná v podzemním městě robotů snaží nalézt cestu domů. Podívali se ale na zoubek i dalším hrám se zvířecími protagonisty.

Stray pochází z dílny francouzského studia BlueTwelve, které dle svých vlastních slov sestává především z koček doplněných o několik lidí. Kočkomilství autorů je z hry patrné na první pohled i poslech - s opravdovou kočkou si tu ústřední pletou i reální mazlíčci hráčské obce. Bezejmenná hlavní hrdinka si se svým předobrazem nezadá v ladnosti ani v hravosti a jejím úhlavním nepřítelem jsou vedle přemnožených robotických pijavic především koberce, které ještě nepoznaly ostrost jejích drápků.

Sympatickým robotům se otírá o nohy a vše korunuje fakt, že má ovládací schéma Stray dedikované tlačítko na mňoukání, které můžete stisknout kdykoliv - dokonce i během jinak neinteraktivních filmečků. Kyberpunkový svět pak nejen dobře vypadá, ale nijak nezaostává ani v herní složce, která sestává hlavně z adventurních částí s hledáním cest, předmětů a řešení hádanek, ale i akčnějších pasáží.

Díky svižnému tempu a herní době okolo osmi hodin se neotřelé nápady nestihnou omrzet a ještě zdatně zvládají vyprávět košatý příběh s menším množstvím slov, než je ve hrách obvyklé. Stray se tak stává dalším důkazem dříve smělého tvrzení, že i nezávislé hry s malým rozpočtem mohou konkurovat té nejdražší produkci.

Kdy se své vlastní obdoby Stray dočkají milovníci psů? V čem se podobá obskurní kultovní záležitosti Tokyo Jungle a kdo z trojice moderátorů nejlíp vrní? Zjistěte to a pusťte si celý díl Questu o hraní za zvířátka.

Spustit audio