Krize českého filmu
Ostrá, emocionálně zabarvená diskuze se odehrála v Odpolední session s datem 11. 2. 2008 - hosty byli filmový a hudební publicista Aleš Stuchlý (kulturní týdeník A2, Týden, Cinepur) a Petr Vachler, režisér (Doblba!), producent a ředitel České filmové a televizní akademie, která uděluje výroční České lvy. POSLECHNĚTE SI: Diskuzi o stavu českého filmu
Téměř nikdo z filmových publicistů dnes není spokojen se stavem české kinematografie. Už delší dobu na tento fakt poukazovala "náročnější", filmovědně vzdělaná kritika, dnes již (divácky stále poměrně úspěšný) český film nehájí ani redaktoři Reflexu, Instinktu, Mladé fronty Dnes ad.
Jak je na tom český film? Jan Svěrák (jehož Vratné lahve jsou typickým trnem v oku většiny kritiků, recenzenti jsou ještě rozděleni) tvrdí, že jsme na tom v poměru dobré vs. špatné filmy stále ještě dobře ve srovnání s velkými kinematografiemi. Petr Vachler říká, že jde především o nedostatek peněz a státní podporu kinematografie. Aleš Stuchlý prohlašuje, že z české porevoluční kinematografie má respekt jen k několika málo snímkům a že český film je postižen naprostým nedostatkem invence.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka