Moje jméno, případná přezdívka?
MeritAmm
Jsem ročník?
1994. Stejný jako Eliška Soukupová, na rok, měsíc i den, aneb narozeninový zázrak na Wavu!
Na Radiu Wave zastávám práci?
Divadelní redaktorky
Předtím jsem stihla?
Honit všechno na poslední chvíli, udělat řidičák a neřídit, nedostudovat fyzioterapii na ČVUT a následně získat fajn job v geriatrickém rehabilitačním středisku. Pracovat rok v oblasti pohybové terapie, lítat přes oceán do Kanady, mrknout se do USA, cestovat a půl roku studovat v Anglii a získat tři jazykové certifikáty, které zatím nikoho nezajímaly. Dokončit DAMU v Praze a Rose Bruford College of Theatre & Performance v Londýně. Hrát, zpívat a učit na klarinet, překládat a psát do všech možných i nemožných časopisů. Vystupovat a tančit s divadelní skupinou Teatr Novogo Fronta, poznávat osobité lidi a užívat života od minima po maximum a vice versa.
Nejraději poslouchám?
Moře v mušli, bouřku, techno a Beethovena. Nové hudební objevy z Inverted Audio, playlisty radia Wave nebo experimentální mixy z radia Punctum. A ticho je sexy.
Moje oblíbená hudba?
Alternative rock, indie, world music, ambient, techno s prvky klasiky, jazzu nebo i rapu, R&B a vše neotřelé, na žánr nehledě. Namátkou konkrétněji Unknown Mortal Orchestra, Astronauts etc., filmový skladatel Stephen Steinbrink, Rachid Taha, Caribou, Primal Scream, HVOB, Explosions in the Sky, Royalston, mixy od JayDee, FISHER, Panjabi MC, Violent Quand on Aime, Venderstroik, Techno Thriller… je toho tisíc.
Za koncert roku 2018 považuji?
V Praze koncert Nilse Frahma v rámci festivalu Spectaculare.
Mé nejoblíbenější filmy?
Dobrá a těžká otázka… Rain Man, Hotel Rwanda, Bílá stuha od Hanekeho, Dogville a Manderlay od von Triera, Three Billboards Outside Ebbing, Zažít Woodstock. Dekadentně-extravagantní filmy, které propojují divadlo a vizuál, např. mistrovské dílo hyperrealismu Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec, z grotesky, krimi, tragikomiky a drama pak samozřejmě Clockwork Orange, Muž z Acapulca, Strach a hnus v Las Vegas, Svěrákova Jízda, Samotáři nebo Sedím na konári a je mi dobre.
Jestli čtu, tak většinou?
Vlastně neustále. Hlavně články, rozhovory, reportáže, odborné texty a scénáře. Rozjímavou poezii nebo meditativní literaturu dám ráda před spaním nebo po probuzení. Teď zrovna Bdělost od Anthony de Mella.
K jídlu a pití mám nejraději?
Středomořskou kuchyni. K pití vodu, tmavá argentinská a uruguayská vína. Taky ujíždím na koktejlech z Black Angels, fentimans limonádách a matchbatách. A miluju čaj.
Když mám volný čas, tak ho trávím?
S rodinou, přáteli, na kole, ve vodě, venku nebo ve vzduchu. Ráda objevuju novou hudbu, zpívám, hraju a komponuju.
Co bych chtěla sdělit světu?
Všichni se musíme mentálně, fyzicky i duševně probrat. Naučit se žít teď a tady. Současný okamžik je vše, co máme, nic jiného nám nepatří. Proto v něm jednejme radostně, rozumně a odpovědně. Právě přítomnost má přímý dopad na naše zítřky. Shrnu to jinotajným mottem: „Dance more, drink slow!“
Všechny články
-
Dospělým se člověk stává skrz prožitou bolest, ukazuje nová inscenace Dech v MeetFactory
Autoři projektu – dramaturg a autor textu Matěj Samec a režisérka Natálie Deáková – ji pojali jako experiment na pomezí divadelní a rozhlasové tvorby.
-
Lovestory i hledání návodu na život. Smrtholka citlivě zkoumá téma sebevraždy
Člověk má svobodu si život vzít i svobodu se rozhodnout žít – apeluje dark popová inscenace Smrtholka režisérky Lucie Ferenzové.
-
Pro jednoho odpad, pro druhého poklad. Jak se žije českým freeganům?
Freegani squatují na opuštěné půdě, sází rostliny, sdílí společné jídlo, dopravní prostředky, opravují rozbité produkty nebo si vyměňují zboží mimo monetární systém.
-
Ten smutný lúzr v nás. Inscenace Serotonin je pochmurná sonda do mužského světa
Loni vydaný bestseller Serotonin francouzského spisovatele Michela Houellebecqa v divadle MeetFactory zdramatizovali režisérka Natália Deáková a dramaturg Matěj Samec.
-
Když jsou si interpret a publikum rovni. Bytové koncerty přináší intimitu i sblížení
V posledních letech se začala v Praze rozvíjet bytová produkce.
-
„V Čechách jsme precizní a kreativní, ale bojíme se experimentovat,“ říká choreografka Pocková
O čem je současný tanec a proč bychom se o něj měli zajímat?
-
Je šílenství součást duševního zdraví? Inscenace Finnmark odkrývá izolační mechanismy naší hlavy
Chlad, Norsko, bílá barva a sestry, z nichž jedna je zakletá pod ledem. Inscenace Finnmark, kterou nově uvedlo divadlo MeetFactory, nás uvádí do ledového království samoty.
-
A co si o fašismu myslíte vy? Varšavští divadelníci v Libni spáchali čistý průstřel Mein Kampfem
Divadelní PALM OFF Fest letos u příležitosti 30. výročí sametové revoluce pátral po současných hrdinech a zabýval se také otázkou sílícího fašismu.
-
Nová inscenace Bezruký Frantík na Palmovce je óda na odvahu i příběh Jedličkova ústavu v kostce
Studio PALM OFF Divadla pod Palmovkou uvedlo nové představení Bezruký Frantík v režii F. X. Kalby, které je inspirované skutečným příběhem člověka narozeného bez rukou.
-
Nová vášeň v MeetFactory. Jak milovat v době klimatických změn a nutkání k optimalizaci?
Novela Josefa Pánka Láska v době globálních klimatických změn letos získala cenu Magnesia Litera. Vypráví o českém vědci, který se na mezinárodní konferenci zamiluje...