„Muži pijí čtyřikrát víc než ženy, jen se to neproblematizuje,“ říká Josef Petr k Suchýmu únoru
Suchej únor je výzva, do které se zapojují jak muži, tak ženy. Vznikla díky neziskové organizaci Liga otevřených mužů a nabízí možnost zjistit, jak těžké či naopak lehké to je, vyhnout se alkoholu na ploše jednoho měsíce. „Často si lidé myslí, že jsme vybrali ten nejkratší měsíc v roce. To není pravda,“ směje se Josef. „Chtěli jsme se zaměřit na psychosociální aspekt lidského zdraví a pití alkoholu nám přišlo, že české muže nejvíc huntuje,“ říká iniciátor výzvy.
Na webu projektu Suchej únor se každý, kdo rád sdílí nové zážitky na sociálních sítích, může zaregistrovat a získá tak sadu tipů a rad, jak projít takovou měsíční výzvou. „Výtěžek z té registrace, která není povinná, jde na realizaci kampaně samotné a také na dva dobročinné projekty,“ zmiňuje Josef programy Parton a Alkos. „Za cenu dvou až tří piv tak registrovaní účastníci získají třeba tipy od lektorů fitness, psychologů nebo rady, jaké si dát nealkoholické nápoje v hospodě,“ pokračuje Josef. Samotný měsíc bez alkoholu tak má nabídnout možnost zjistit, jak se člověk cítí, když nepije. Někdo je rád, že ušetří, jiný zhubne nebo naopak začne nahrazovat alkohol sladkostmi. „Řada z nás, hlavně tady v České republice, nezažila měsíc bez alkoholu třeba od maturity. Pokud to někdo bere jako součást zdravého životního stylu, můžou ho zajímat benefity jako lepší spánek nebo víc energie,“ říká Josef Petr.
V České republice je naprostým standardem „zajít si na pivko“. Jak se účastníci Suchýho února perou s výzvou nahradit alkohol jinými nápoji? Poslechněte si celý rozhovor!
Související
-
Lidé, kteří porazili alkohol a drogy: V Česku pijeme jak duhy, ale život na drogách lepší není
„Bral jsem gram pervitinu denně. Ráno jsem se bez něj nemohl probudit. Vysypal jsem půlku na stůl a pak se teprve probudil.
-
Zdražme alkohol v Česku, vyzývá protidrogová koordinátorka. Nepomůže to, myslí si výrobci alkoholu
Nová národní protidrogová koordinátorka Jarmila Vedralová vyzývá k postupnému zvyšování cen alkoholu a omezení reklamy na alkohol. Její přístup je blízký také...