Narodit se jako hvězda, umřít jako souhvězdí. Láska je všechno, hlásá portorický Vlastík Plamínek Walter Mercado

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Mucho Mucho Amor: The Legend of Walter Mercado

Víte, že letošní třetí červencový čtvrtek patřil Mezinárodnímu dni hadů i dragu? Tato fúze v Alešovi s Vítkem rozdmýchala patřičnou euforii, pošramocenou jen odchodem několika zvučných jmen, zejména Milouše Jakeše. „Miluju ten závod se Štrougalem, kterýmu je pětadevadesát a eště jede! Ale Milouš, ten už teda sesed z kobyly. A v podstatě sám svojí schopností položil i komunismus,“ vzpomíná Vítek na muže mnoha talentů, který evidentně nevydýchal blížící se druhý příchod Havla.

Zato Tomáš Stejskal, ten má tuhý kořínek – cigaretami očazený domácí letní trhák nejen s předstihem zhlédnul, ale dokonce i přežil. Odmítá však vypovídat, což může znamenat cokoli, od palčivého traumatu až po užaslé oněmění. Ale nebuďme nedočkaví jako Bohuš Matuš, o Vaškovi až příště. Teď vzhůru do vyšších dimenzí!

„Walter Mercado je mixem Vlasty Plamínka, Dana Nekonečnýho…“ „Já jsem tam trošku viděl Stevena Tylera chvílema,“ přemítají horečně chlapci, jak nejvěrněji vystihnout kultovního portorického televizního věštce a zároveň ústřední postavu nového dokumentu Mucho Mucho Amor. „Pro mě je to spíš andělská bytost než člověk,“ přichází nakonec s všeříkajícím popisem uhranutý Vítek, který výjimečně popírá jakoukoli ironii. „Dojímá mě svou dobrotou a asexualitou,“ skládá poklonu osobnosti, která není jen dalším bláznivým netflixovským úlovkem po vzoru Joea Exotica. A že jste jméno Walter Mercado v životě neslyšeli? Nejste sami. To ale neznamená, že vás tenhle čáryfuk svým optimismem a módními kreacemi nečapne za srdíčko.

Mucho Mucho Amor: The Legend of Walter Mercado

Přestože ani tak dobří lidé jako Walter neutečou zubaté, na obrazovkách žijí navěky. Všeobecně nesmrtelní jsou asi jen hrdinové filmové adaptace komiksu Grega Rucky Old Guard. „Dost jsem to kvitoval už kvůli jménu autora předlohy a scénáře… Má tendenci psát civilnější věci, sociálnější témata. Tak jsem si říkal, jak to dopadne. A dopadlo to, jak u Netflixu bývá zvykem: spousta talentu a málo práce kolem. Jestli je Hollywood přeprodukovaný, tak tohle je tradičně podprodukované,“ stýská si Tomáš Stejskal.

Nedotaženost ale podle Aleše příjemně kompenzuje pohled ženské režisérky Giny Prince-Bythewood, která se v tomto žánru nesoustředí jen klasicky na akční scény, ale stejnou měrou ji zajímá budování charakterů a intimita. „Ten film není ohromující svou výpravou, ale možná právě ta intimita, snaha napojit se na postavy zblízka a pochopit je trochu víc, než bývá v těchhle filmech zvykem, to vlastně docela funguje,“ přitakává Vítek. A pak že jsou muži natvrdlí!

Stane se dobrým zvykem vyprovázet vysloužilé funkcionáře na věčnost během Mezinárodního dne alternativ ke spalovnám? Kdo je čerstvým nováčkem v Klubu 27 a kdo spíš přisprostlým tanečníkem? Hraje to Tomu Hanksovi v novince Greyhound, nebo ho odrovnal kovídek? Čeho byl Ingmar Bergman největším průkopníkem? Co vznikne, když Timem Rothem prostoupí Nicolas Cage? Je podle Tomáše The King of Staten Island příjemnou dramedií? Opovrhuje Vítek televizními věštci, nebo je aktivně vyhledává? Jak se žije Alešovi s výdutí na mozku? A jak hroznýšům v Karviné? Dozvíte se v Čelistech.