Návrat do druhé světové války v Call of Duty dopadl přesně podle očekávání

25. listopad 2017

Série Call of Duty představuje mezi hráči pojem srovnatelný snad jen se značkou Grand Theft Auto. Tento díl je však speciální – po takřka deseti letech se vrací do prostředí druhé světové války.

Nejnovější díl v sérii Call of Duty snad ani nemusíte hrát, abyste dopředu věděli o všech momentech, které vás v něm čekají. Obrana mostu před neustále sílící armádou? Jasně. Mise, při níž se projedete v tanku? Rozhodně. Střelba z vrcholku zvonice skrz hledí odstřelovačské pušky? Jo! Proklouznutí za nepřátelské linie v přestrojení a následná diverzní operace za pomoci pistole s tlumičem? Ano, tahle hra je jedno velké klišé. Na druhou stranu – na dobrém zvládnutí právě takových situací si série vybudovala své jméno. A hráčům vůbec nevadí, že prochází přes tvrdě předpřipravené scény, nechávají se pohlcovat ve vizuálních orgiích jako vystřižených z filmů Michaela Baye a mohou alespoň na chvilku vypnout mozek a nechat se pouze unášet na vlnách ryzí herní bombastičnosti.

Je přitom pravděpodobné, že právě do tohoto dílu se s vervou zakousnou hráči, kterým série Call of Duty (případně hry obecně) dlouho unikala. Nerozuměli jí, přestala pro ně být zajímavá svým příklonem ke sci-fi žánru či je jednoduše převálcovaly povinnosti běžného života. I velká reklamní kampaň ke hře však upozorňuje, že je čas dát dohromady starou partu. A tento na první pohled zvláštní důvod funguje na jedničku. Ať už jste seriózní hráči, kteří musí mít každou novinku okamžitě dohranou, či tátové a mamky, kterým na hraní zbývá pár hodin v týdnu, s touto hrou si díky její přístupnosti užijete dostatek zábavy. A to jak v singleplayerovém příběhu, který má stopáž slušných 8 hodin, tak v multiplayeru s ostatními. Náš finální verdikt, stejně jako veškeré další postřehy, které jsme si během testování Call of Duty: WWII odnesli, si můžete poslechnout právě v tomto díle Questu.

Nebylo to však to jediné, čemu jsme se v tomto Questu věnovali. Zmínili jsme se o ozvěnách GDS 2017, která proběhla v uplynulém týdnu a my ji samozřejmě nezapomněli navštívit. A pochopitelně nasosali velké množství kontaktů, na které se můžete těšit v některém z dalších dílů. Lukáš se vrátil z týdenní cesty po Spojených státech, kde navštívil hned dvě výstavy nezávislých her. Samozřejmě si dojmy nenechal pro sebe a podělil se o všechno, co tam viděl. V indie rubrice jsme si popovídali o velmi netradiční hře – Spintires: MudRunner, ve které hraje hlavní roli... bláto. Jedná se totiž o simulátor řidiče divných silných aut, která projíždí lesem a snaží se dopravit náklad z místa A do místa B. Případně dopravit sebe sama.

Náš verdikt, který jsme vynesli nad Call of Duty: WWII, dojmy ze světových i domácích přehlídek nezávislých vývojářů a dojmy ze hry Spintires: MudRunner si můžete poslechnout v nejnovějším Questu právě teď.

 

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.