Nejlepší městské aplikace: Půjčování nářadí od sousedů přes mobil a thriller pro chodce

9. červenec 2014

Aplikace pro život ve městě vám mohou zprostředkovat car sharing, usnadnit cestu na kole nebo na vás uplatnit princip gamifikace. Donutit vás prostřednictvím hry k něčemu, co normálně děláte neradi – třeba k chození.

Soutěž městských aplikací AppMyCity! nedávno vyhrála holandská Peerby, která usnadňuje půjčování nářadí a domácích potřeb od sousedů. Uživatel dá vědět, co si potřebuje půjčit, a jeho sousedům na mobil v mžiku přichází upozornění. Jejímu tvůrci před několika lety vyhořel dům, tehdy mu prý došlo, že lidé svoje věci rádi půjčují a sdílejí, stačí je o to požádat. Peerby má proto usnadnit kontakt, do kterého se nám často nechce. „Pokud k věšení obrazu zavoláte souseda, může to být nakonec zábava a třeba i nejlepší část vašeho dne,“ tvrdí lidé z Peerby.

Ve finále AppMyCity! se letos ocitla pařížská aplikace Djump, která obyvatelům města usnadňuje car sharing, nebo newyorský Social Cyclist, který uživatele vybízí k mapování tras vhodných k jízdě na kole, nebezpečných míst a lokací servisů. Social Cyclist není jen pro cyklisty samotné, ale má zároveň sloužit jako agregátor dat pro městské úřady.

03161700.png

Mezi aplikacemi, které porota složená ze zástupců firem, novinářů a nadací také posuzovala, se objevila i městská hra, která sama sebe prezentuje jako crossover mezi filmem 39 stupňů a Na sever severozápadní linkou. Vznikla ve spolupráci s britským ministerstvem zdravotnictví, aby svoje uživatele přiměla k většímu pohybu.

V první epizodě hry navržené pro Londýn dostane hráč balík na nádraží v Inverness, ale těsně předtím než se mu podaří nasednout na vlak, teroristé vyhodí budovu nádraží do vzduchu. Úkolem hráče je utíkat před policií, která má za to, že výbuch stanice způsobil on, a snažit se přijít na to, co se vlastně stalo – jediný způsob, jak misi dokončit, je vydat se na dlouhou procházku z Inverness až do Londýna. Příběh hry podle tvůrců obsahuje množství napínavých momentů, kterými chtějí hráče na nohách udržet co nejdéle. Každé herní okno uživateli ukazuje, kolik ještě musí ujít, aby se dostal do dalšího levelu, a také možnost si hru ozvláštnit o další zápletky, pokud se přinutí udělat pár kroků navíc.

03161702.png

Čtěte také

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.