Největší z přísných světů. Elden Ring předvádí, jak se žánr Souls her stal mainstreamem

18. březen 2022

Jarda s Lukášem si do virtuálního studia tentokrát pozvali zapáleného hráče Davida Vávru, aby společně probrali nejnovější počin japonského týmu FromSoftware. Jejich hry prosluly náročnou obtížností, která nepromíjí chyby, přičemž čerstvý Elden Ring není žádnou výjimkou. Zároveň se ale otvírá širšímu publiku a nebojí se inovovat, přestože v mnohém zůstává tradiční.

Ani ne měsíc po vydání prodal Elden Ring celosvětově přes 12 milionů kusů, což ho v žebříčcích rychlosti prodeje řadí po bok takových legend, jako je třeba Grand Theft Auto V. Daří se mu tak bourat auru jakéhosi elitářství, které žánr souls her v posledním desetiletí obestírá. Obtížnost, která v soubojích nepromíjí chyby a vyžaduje velkou míru zapojení i ochotu učit se pohyby nepřátel, si Elden Ring zachovává.

Na druhou stranu se v něm historicky poprvé objevuje otevřený svět, kde se hráči a hráčky mohou kdykoliv vydat kamkoliv jinam, pokud mají pocit, že na nastavenou výzvu zrovna nestačí. A zase se k ní případně později vrátit s lepší výbavou, vyšší úrovní a sebevědomím.

Chybět nemohou ani epické souboje s bossy, jejichž velkolepost je tentokrát mnohdy ještě umocněná možností vyrazit do nich na hřbetě věrného oře. Kůň Torrent jinak slouží jako dopravní prostředek a mnohdy i coby jediná přátelská tvář široko daleko.

Vize evropského středověku japonskýma očima se totiž opět hemží masivními pevnostmi plnými nepříliš chrabrých rytířů i makabrózních monster, z jejichž evokativnosti přechází zrak i jiné smysly. Navzdory svojí nehostinnosti ale svět Elden Ringu ponouká k objevování a je plný výzev, které stojí za to překonávat.

Čím se soubojový systém liší od předchozích her FromSoftware? Jak se na projektu podílel spisovatel George R. R. Martin a jak funguje kooperace? Poslechněte si celý díl Questu o Elden Ringu.

Spustit audio