Noční město, půlnoční párty a samply Migos. Streamujte exkluzivně novou desku producenta Dizzcocka
„Hlavně jsem se snažil, aby to byla zábavná deska,“ říká o svém novém albu Unreal držitel ceny Vinyla, producent a člen kapely Lightning Glove Dizzcock. Album vyšlo u labelu Baba Vanga, odkazuje na estetiku počítačových her a virtuální reality, vychází z instrumentálního grimeu, footworku nebo trapu a v exkluzivní premiéře si ho na Radiu Wave můžete poslechnout už teď.
Když Ondřej Bělíček začínal s hudbou v kapele Lightning Glove, měl podle svých vlastních slov blíž k elektronickým experimentům. „Zároveň jsem ale hodně sledoval ostatní hybridní taneční hudbu jako footwork, ale i instrumentální grime a trap. Chtěl jsem ve své vlastní hudbě operovat se zvuky a postupy, které tyto žánry přináší, ale udělat to po svém. To se projevilo u mého druhého alba Elegy of Unsung Heroes a následujících nahrávkách,“ říká Dizzcock. Jeho hudba na scéně hodně zarezonovala, za album Elegy of Unsung Heroes dostal v roce 2015 cenu Vinyla v kategorii album roku.
Vítěz Vinyly Dizzcock: Chtěl jsem, aby neviditelní hrdinové vystoupili z anonymity
Píše se rok 2072. Vy jste se jako hacker snažil nabourat do systému obří korporace a dostat se tak k datům řídícím vesmírnou stanici Citadelu. Chytí vás. Slíbí vám ale, že stáhnou všechna obvinění, pokud společnosti pomůžete přemoct umělou inteligenci Shodan, která ovládá lidskou kolonii v kosmu. Tak se dá shrnout příběh staré videohry System Shock. Touto myšlenkou dystopie se nechal inspirovat pražský producent Ondřej Bělíček, jinak taky člen postraveových Lightning Glove a hudební publicista, na své loňské debutové nahrávce AL vydané pod jménem Dizzcock.
Na aktuálním albu s videoherním názvem Unreal, které oficiálně vyjde v pondělí 24. září u labelu Baba Vanga, nechává ještě víc promlouvat svoji zálibu v americkém trapu. „Na Unreal používám o dost víc samplů než na předchozích deskách. Jsou to často krátké části z trapových skladeb například od Migos nebo Gucciho Manea. Už dlouho jsem chtěl udělat třeba track, který bude víceméně postavený z adlibů nějakého trapového songu. Na Uzz not Them jsou třeba adlibs a části vokálu z tracku T-Shirt od Migos. Nemá to žádný hlubší smysl. Používám je čistě k budování atmosféry tracku nebo jako zvukovou součást beatu,“ vysvětluje Dizzcock.
U předchozích desek Dizzcock zdůrazňoval důležitost příběhu alba, Bělíček do svých alb dostával i angažovanou linku. „Psalo se o angažované hudbě v souvislosti s Elegy of Unsung Heroes, protože jsem na ní odkazoval k různým společensky angažovaným skupinám a použil jsem tam i samply z filmu Born in Flames,“ říká Dizzcock. „Unreal je pro mě ale hlavně zábavná deska, kterou chci hrát na párty po půlnoci pro crowd, nebo aby si jí pouštěli lidi z mobilu, když prochází ulicemi města.“
Související
-
Pražský producent Dizzcock je Night Rider. Streamujte jeho...
Držitel Vinyly Ondřej Bělíček aka Dizzcock vydává novou nahrávku Night Rider, ta přichází jenom rok po oceňovaném albu Elegy of Unsung Heroes a po hudební stránce r...
-
Deska týdne: Dizzcock vyslal svého bezejmenného hrdinu do...
Loňské album Ondřeje Bělíčka aka Dizzcocka sklidilo pozitivní reakce a porota ceny Vinyla jej označila za desku roku. V Praze usazený producent nyní vydává nahrávku...
-
Východiska: Dizzcock a digitálna dystópia
Generácia digital natives, ktorá už vyrástla s technológiami, si začína uvedomovať dystopickú stránku hi-tech revolúcie. Temné vízie budúcnosti technokultúry si naš...
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.