Novinky: Chlöe Howl, Mac DeMarco, Holly Herndon a spousta další post-hudby

Mac DeMarco
Mac DeMarco

Britský pop načichlý trapem, nejceněnější současní písničkáři z Brooklynu i Kanady, australská pocta 60. letům a velkolepý návrat post-hudby – to vše a ještě mnohem víc vás nově čeká v playlistu Radia Wave.

Chlöe Howl – Millionaire

Credits: Chlöe Howl
Label: Sony Music
Album: Millionaire single

Anglické popové zpěvačce Chlöe Howl jsme předpovídali velkou hitparádovou budoucnost už před šesti lety, kdy jsme do rotace Radia Wave poprvé poslali dvojici jejích skvělých singlů Rumour a No Strings. Na naše slova tak úplně nedošlo, Chlöe Howl pořád ještě nevydala desku a místo toho vrší singly. Ten aktuální se jmenuje Millionaire a je ovlivněný zvukem amerického trapu, který prý Howl v poslední době hodně poslouchá. 

Helado Negro – Seen My Aura

Credits: Roberto Carlos Lange
Label: RVNG Intl. 
Album: This Is How You Smile

Brooklynský hudebník s ekvádorskými kořeny Roberto Carlos Lange vyrůstal na Floridě, teprve po přestěhování do New Yorku ale propadl zvuku hip hopu a elektroniky. Jeho vlastní hudba je ale nakonec ovlivněná spíš lo-fi popem a zrelaxovanými kytarovými melodiemi jako od Ducktails nebo Mac DeMarca. Aktuální deska pod hlavičkou Helado Negro nazvaná This Is How You Smile je první, kterou vydal po odchodu z labelu Sufjana Stevense Asthmatic Kitty. A je taky jeho nejoceňovanější. Z alba, které na Pitchforku označili za best new music, si vybíráme track Seen My Aura. 

Stephen Malkmus – Come Get Me

Credits: Stephen Malkmus
Label: Domino
Album: Groove Denied

Z pozice milovaného veterána americké indie hudby se nová hudba asi skládá docela obtížně, Stephen Malkmus to ale pořád zvládá na úrovni. Důkazem je třeba nový singl Come Get Me z aktuální desky Groove Denied, kterou bývalý frontman legendárních Pavement vydal minulý pátek. Malkmus samozřejmě nemá potřebu znovu vynalézat kolo, pořád se pohybuje v podobném zvuku tvořeném frackovským zpěvem a kytarami. V jeho případě ale asi není potřeba žádat něco víc. 

Mac DeMarco – Nobody

Credits: McBriare Samuel Lanyon „Mac“ DeMarco
Label: Mac’s Record Label
Album: Here Comes The Cowboy

První singl z nového alba veleoblíbeného kanadského písničkáře Mac DeMarca zatím vzbudil poprask hlavně díky diskutabilní podobnosti s loňským albem Mitski. Její Be The Cowboy totiž taky začalo svůj veřejný život songem totožného jména, o názvu alba nemluvě. Kontroverze, která na internetu jakožto obvykle vyvolala bouřlivou diskusi, pak tak trochu zastínila fakt, že DeMarco na singlu celkem sympaticky ukročil od svého často otravně rozlazeného soundu k čisté a poctivé písničkařině, která stojí za daleko větší pozornost.

King Gizzard & The Lizard Wizard – Fishing for Fishies

Credits: Ambrose Kenny-Smith, Cook Craig, Eric Moore, Joe Walker, Lucas Skinner, Michael Cavanagh, Stu Mackenzie
Label: Flightless
Album: Fishing for Fishies

Australští progrockoví workoholici se po sedmiminutovém krautovém výletu Cyboogie vrací s dalším singlem, který zaplouvá ještě hlouběji do historie populární hudby a oprašuje to nejlepší ze zlatých let šedesátých. Otázkou zůstává, zda genialitu jejich díla nezastíní výrazná podobnost s předposledním singlem brněnských Acute Dose, kteří stejně jako King Gizzard & The Lizard Wizard vsadili na tematizaci rybářských kratochvílí. 

SOAK – Déjà Vu

Credits: Bridie Monds-Watson
Label: Rough Trade
Album: Grim Town

Písničkářka SOAK ze Severního Irska zazářila před čtyřmi lety ještě jako teenagerka, její debut Before We Forgot How to Dream z roku 2015 dostal nominaci na Mercury a stal se nejlepším irským albem v anketě Choice Music Prize. Teď se dvaadvacetiletá zpěvačka vrací s druhou deskou – Grim Town bude podle zveřejněných singlů žánrově pestřejší a SOAK s ním vykoukne ze škatulky písničkářky. Aktuální singl Déjà Vu dokonce zasahuje až kamsi k electropopu. Deska vychází v druhé polovině dubna.

Ariana Grande – Bad Idea

Credits: Ariana Grande, Max Martin, Ilya Salmanzadeh, Savan Kotecha
Label: Republic Records
Album: Thank U, Next

Americká zpěvačka Ariana Grande vydala v únoru své páté studiové album Thank U, Next a aktuálně s ním vládne světovým hitparádám. Dokonce dokázala obsadit všechny první tři příčky amerického singlového žebříčku, což se naposledy podařilo Beatles v 60. letech. My si z desky vybíráme skladbu Bad Idea, kterou pro ni napsal a produkoval švédský hitmaker Max Martin. 

post-hudba – Pořád stejný pouště

Credits: Dominik Zezula, Tomáš Havlen
Label: Full Moon / Bad Names
Album: Není se na co těšit

Po několika letech pauzy znovu ožívá pražské indietronické duo post-hudba, které na první jarní den vydá své nové album s pochmurným názvem Není se na co těšit. Dominik Zezula (Děti mezi reprákama, Ministerstvo popu) a Tomáš Havlen (Spomenik) se vrací pět let po oceňovaném debutu Artefakty, album vychází jako příloha časopisu Full Moon. Prvním singlem je skladba Pořád stejný pouště. 

Holly Herndon – Eternal

Credits: Holly Herndon
Label: 4AD
Album: PROTO

Americká skladatelka, producentka a především vizionářka Holly Herndon vydala svou poslední a velmi ceněnou desku Platform před čtyřmi lety. Letos se opět hlásí o slovo, v květnu by mělo vyjít její nové album PROTO. Holly Herndon vychází z akademického prostředí, do své roztříštěné elektroniky ukládá úvahy o dnešním světě i kritiku současné společnosti. Holly Herndon je pověstná svým experimentováním s technologiemi, album PROTO vznikalo za asistence umělé inteligence – Spawn, jejího vlastního „dítěte“ usídleného v herním počítači.  

Big Eyes – Lucky You

Credits: Kait Eldridge
Label: Greenway Records
Album: Streets of the Lost

Newyorská kapela pod taktovou zpěvačky a kytaristky Kait Eldridge se chystá na vydání své čtvrté desky Streets of the Lost. Pilotní singl Lucky You naznačuje, že sice neopouští teritorium punkových písní, ale nebojí se ani čím dál tím víc objevovat svět angažovaného popu. V klipu ke skladbě si Big Eyes berou na mušku svět zbohatlíků a privilegovaných, kteří přes hromadu nových golfových holí nejsou schopni dohlédnout, jaký je reálný svět. 

Pulsar – Spider-man Cocoon

Credits: Tomáš Přidal, Bob Vrátníček
Label: Stoned to Death
Album: Crumpled Mountain

Brněnský surrealistický básník, malíř a hudebník Tomáš Přidal je známý z nepřeberného množství kapel (Fiat Eno, Deceased Squirell On The Phone a další) a provázaný s pardubickým labelem Stoned To Death. Tentokrát spojil síly s Bobem Vrátníčkem a společně vytvořili Pulsar – kapelu, která reflektuje to nejlepší, co se od sedmdesátek odehrálo v post punku. My nasazujeme z jejich čerstvé kazety Crumpled Mountain rozverný hit Spider-man Cocoon.