NOVINKY: Stormzy, Absolutely Free, Imperial Wax a další šlechetné bangery

13. květen 2019

Playlist Radia Wave tento týden doplňuje přejemná porce starého dobrého housu, post-punkových legend i nováčků a další z řady pokusů o současný pop na tuzemské scéně.

Imperial Wax – No Man’s Land

Credits: Keiron Melling, Dave Spurr, Pete Greenway, Sam Curran
Label: Saustex Records & Entertainment
Album: Single

„Pokud v tom hraju já a tvoje babička na bonga, jsou to The Fall,“ rád říkával loni zesnulý post-punkový básník a geniální frontman Mark E. Smith. Co když v tom ale jsou bývalí členové The Fall bez Marka E. Smithe? Pak jsou to Imperial Wax, zbývající „přeživší“, kteří dali po smrti svého vedoucího dohromady novou kapelu. Imperial Wax se samozřejmě drží v kolejích špinavého manchesterského post-punku, oproti The Fall jsou ale přece jenom trochu zpěvnější. Debutová deska ponese název Gastwerk Saboteurs a my si z ní do rotace posíláme pilotní singl No Man’s Land.

Absolutely Free – Currency ft. U.S. Girls

Credits: Matthew King, Michael Claxton, Moshe Rozenberg, Meghan Remy
Label: Idée Fixe Records
Album: Geneva Freeport

Torontské spojenectví předvádí v aktuálním singlu Currency tamní psychedelická kapela Absolutely Free, která si k natáčení hitového songu přizvala další rodačku z Toronta, zpěvačka a skladatelku Meghan Remy, která pod jménem U.S. Girls natočila jedno z nejnadšeněji přijatých alb loňského roku. Její návrat je neméně triumfální. Lo-fi psychedelický singl Currency má vysoce intoxikační potenciál, který ještě umocňuje skvělé video od Rachelle Alany Walker.

 

Culture Abuse – Goo

Credits: David Kelling
Label: Epitaph

Nestává se zas často, aby hardcorové a punkové kapely najednou odložily své tradiční zbraně a místo obvyklého emocionálního vypětí a agrese naservírovaly jeden z nejmelancholičtějších tracků letošního jara. Culture Abuse ze San Francisca jako by ale v lo-fi písničkářství, které pomrkává po kultovních nahrávkách Grega Obliviana & The Tip-Tops, byli daleko více doma než na svých dvou předchozích nahrávkách. Takže buďte raději připraveni zamáčknout slzičku.

Antony & Cleopatra – Why Don’t You Just Call Me

Credits: Anita Blay, Alex Burnett, Oliver Horton
Label: Dew Process

Antony & Cleopatra je londýnské deephouseové duo, které tvoří zpěvačka Anita Blay, známá jako CocknBullKid, a producent Alex Burnett. Na scéně se pohybují už 5 let, vloni vydali EPčko Hurt Like Hell, na které aktuálně navazují novým singlem Why Don’t You Just Call Me. Podle Anity Blay je to píseň o „pár nehodách, rozsekáním věcí na malý kousíčky, zešílení a pak o novém začátku“. Podle Alexe Burnetta je poselstvím písně, že je „lepší vždycky mluvit s člověkem než mu psát zprávy“.

Stormzy – Vossi Bop

Credits: Michael Ebenazer Kwadjo Omari Owuo Jr., Chris Andoh, Dakarai Forbes
Label: #Merky/Atlantic

Ani Taylor Swift nedokázala zastavit londýnského rappera Stormzyho v jeho cestě k prvnímu číslu jedna na britském žebříčku. Stormzyho singl Vossi Bop dokonce zlomil rekord ve streamovacích službách – žádný rapper nikdy v Británii nedosáhl na taková čísla. Singl přitom rozhodně není žádnou komerční úlitbou, ale hrdě kráčí v stopách grime/rapového crossoveru jeho dva roky starého debutu Gang Signs & Prayer. Stormzy teď údajně pracuje na nové studiové desce, její vydání ale zatím nemá žádné konkrétní obrysy.

BANKS – Gimme

Credits: Jillian Rose Banks, Buddy Ross, Ross Birchard, BJ Burton
Label: Good Years / Harvest

Dva roky nebylo o americké zpěvačce BANKS slyšet. Po vydání druhé studiové desky The Altar vypustila pár singlů, ale od roku 2017 nic. Novinka Gimme je ale skvělou připomínkou jejího talentu. První ochutnávka z třetí studiové desky vznikla ze spolupráce s producentem Hudsonem Mohawkem. „Je to píseň o tom získat, co chceš. O tom vědět, co si zasloužíš, říct to nahlas a požadovat to bez omluv,“ prozradila BANKS médiím.

VeN – Take Me

Credits: Jiří Burian, Vendula Nedělová
Label: vlastním nákladem

Zpěvačka a tanečnice VeN, která debutovala vloni v listopadu klipem Don’t Get Me Wrong, těží ze spolupráce s Jiřím Burianem. Z ní vznikla i novinka Take Me, kde elektronický beat doplňují třeba i housle, které si VeN nahrála sama. Klip k písni pro ni vytvořila choreografka a režisérka Zuzana Al Haboubi.

Pleasure Symbols – Image Reflected

Credits: Jasmine Dunn, Pheobe Paradise
Label: AVANT! Records
Album: Closer and Closer Apart

Australská hudební scéna byla vždycky bohatá na překládání odkazu post-punkových a temně gotických kapel do současného zvuku. Výjimkou nejsou ani Pleasure Symbols z Brisbane, kteří letos na jaře vydali svou debutovou nahrávku Closer and Closer Apart, kde se zastřená melancholie The Cure setkává s odkazy na kultovní punkovou kapelu Rudimentary Peni i s klasickými, dreampopovými kytarovými kolovrátky.

Sebadoh – Sunshine

Credits: Lou Barlow
Label: Dangerbird
Album: Act Surprised

Legendární lo-fi kapela Sebadoh, seskupená okolo kytaristy a zpěváka Lou Barlowa, o sobě dává po velmi dlouhé době slyšet. Letos jim po 6 letech vychází nové album s názvem Act Surprised. Nám do rotace putuje druhý singl z 15skladbového opusu Sunshine, ve kterém nás Barlow bere na mentální vycházku svým vnitřním i vnějším světem za zvuků bicích z palmových listů.

52 Hertz Whale – Fish in the Dead Sea

Credits: Dominik Prok
Label: self-released

Matadoři nové slovenské vlny post-čehokoliv jsou po dvou skvělých EP zpět s novým trackem, který přesně zapadá do hledáčků showcasových festivalů díky nadmíru vkusnému mixu vypjatého ostrovního post-punku s hravou matematikou pro první stupeň. Pokud vám tedy stejně jako většině talent scoutů a kritiků najeli Black Midi, dejte 52 Hertz Whale určitě šanci.  

Spustit audio