Nový typ školní výchovy - značka kamera, foťák a minidisk podmínkou
Když se podíváte do kalendáře, zjistíte, že už máme září. A kdybyste se zeptali jakéhokoli školáka na to, co se mu vybaví, když se řekne tento měsíc, určitě by odpověděl "škola". A protože Markéta byla od posledního srpnového Radiumu přímo ve "školní" kondici, první zářijový pořad se nesl v podobném duchu. Spolu s Jirkou si do studia pozvali Kristýnu Semiánovou a Vratislava Hláska z Juniormedia o. p. s., se kterými si povídali o mediální výchově.
Protože ale mediální výchova je pojem docela neznámý, Jirka vyrazil mezi středoškoláky a nejdříve zjišťoval, co si pod tímto záhadným pojmem představují dnešní studenti.
Poté už ale přišli na řadu Kristýna Semiánová s Vratislavem Hláskem. Vysvětlili, co to mediální výchova je, jak by se měla v budoucnosti začlenit do školního koloběhu, ale také jak probíhá v současnosti na mimoškolní úrovni například v Dětské televizi nebo v Juniorpressu.
Kdyby se měla mediální výchova stát v budoucnosti součástí školních osnov, musí se pro ni vyškolit učitelé. Ale ještě než začal Vratislav Hlásek objasňovat, jakým způsobem by se to mělo odehrávat, Jirka, coby investigativní žurnalista, vyzpovídal české učitele, zda mají v současné době vůbec ponětí o mediální výchově, popřípadě zda by ji chtěli učit.
Konec pořadu pak patřil mediální výchově v zahraničí a podpoře mediální výchovy u nás skrze Ministerstvo školství. Nezapomněli jsme ani na webové stránky, kde se jak školáci, tak učitelé mohou seznámit s tímto zvláštním druhem výchovy - vše o sdružení JuniorMedia a o jednotlivých projektech se dozvíte na www.juniorpress.cz Toto sdružení také zřídilo webové stránky www.medialnistudia.cz , na které bude průběžně přidávat informace.
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka