Óčko celoplošně: Není co slavit

02593628.jpeg
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 02593628.jpeg

Hudební televizi Óčko je od tohoto týdne možné naladit na 96 procent všech televizí.

Hudební televize Óčko v pondělí vyhlásila, že bude vysílat celoplošně – v digitální síti ji prý bude moct naladit až 96 procent diváků. Generální ředitel televize Óčko Štěpán Wolde doprovodil tenhle zásadní zlom v její historii upřímným prohlášením: „Jsem potěšen, že nyní bude Óčko možné naladit v každém pokoji a že uděláme radost všem, kterým Óčko v jejich televizi chybělo!“ Diváci z řad teenagerů budou jistě potěšení, otázkou ale je, jakým způsobem může zpřístupnění jediné české hudební televize pomoct mladým hudebníkům a začínajícím kapelám.

V 80. letech fungovaly hudební televize jako výkladní skříně popových zpěváků a doprovodit singl odpovídajícím videem bylo více méně povinností – to je ale dnes už minulost. Videoklipy se šíří přes YouTube a sociální sítě, filmové rozpočty si může dovolit jenom několik málo nejslavnějších hudebníků. Nejde teď o to, že spousta umělců na klipy rezignuje úplně nebo si je tvoří pro vlastní potěšení – ještě větší háček je v tom, že když už klip vznikne, hudební televize, Óčko nevyjímaje, jej nevysílají. Vysílají totiž jenom ty klipy, které mají potenciál zvednout sledovanost.

Jeden z nejpopulárnějších pořadů televize Óčko se jmenuje Hitzone 90's a jak už název napovídá, jeho obsahem je omílání pofiderních hitů z 90. let. Existuje sice pořad, který vysílá zbrusu nové klipy, ani ty ale zdaleka nereflektují aktuální hudební trendy – často spíše vypadají jako reklamy. Dramaturgie bohužel vypadá vcelku logicky a nemá cenu ji komerční televizi vyčítat. Diskuze o tom, jestli celoplošné vysílání Óčka prospěje české scéně, je ale bezpředmětná. Óčko totiž není hudební televize.