Polovinu desky jsme nahráli v kavárně, říká producent Kubatko o novince Tomtor

26. březen 2018
Producent Kubatko

Bohatou diskografii českého elektronického producenta Jakuba Holovského, který si říká Kubatko, minulý týden doplnila nová deska Tomtor. Ta je inspirována Sibiří i Jižní Koreou a z velké části vznikala netradičně po kavárnách. Jak ale sám říká, přesto je jeho dosud nejtanečnějším albem.

V jednom starším rozhovoru tě označili jako producenta, který se pořád vyvíjí. Kam ses posunul na nové desce Tomtor?
Dříve jsem se snažil dělat hodně poslechovou hudbu a na nové desce jsem se vrátil spíše k instrumentálním věcem. Ty jsou ale zároveň nejtanečnější ze všeho, co jsem doposud dělal.

Co slovo Tomtor vlastně znamená? Myslíš tím tu vesnici na východní Sibiři?
Je to tak! Tomtor je malinkatá vesnička v Jakutsku na Sibiři, odkud pochází moje snoubenka. Já jsem se tam byl podívat v lednu a byla tam hrozná zima, -57 stupňů. Tak proto jsem desku tak nazval.

Jsi známý tím, že rád spolupracuješ s jinými hudebníky. Na nové desce tomu není jinak, podle čeho si spoluhráče vybíráš?
Většinou je vybírám podle toho, s kým se zrovna nejvíce bavím. Dříve jsem hodně komunikoval s lidmi z Čech a hodně jsem poslouchal jejich hudbu. Tentokrát jsem strávil dva měsíce v Jižní Koreji a tam jsem se potkal se svými kamarády, takže proto mám na desce dva korejské hosty – zpěvačku a kytaristu.

Jižní Koreu už jsi zmiňoval. Jak se tahle zkušenost promítla na novou desku?
Vlastně docela dost. Složil jsem tam asi pět skladeb, nahrával jsem je různě po kavárnách se sluchátkami a počítačem, takže to na desku určitě nějaký vliv mělo. Teď ti akorát neřeknu jaký.

Lišil se nějak vznik nové desky od těch předchozích?
Trošku jo, protože jsem právě půlku desky natočil po kavárnách a v Jižní Koreji jsme kytaru nahrávali tak, že jsme si přinesli digitální zesilovač a celý track jsme nahráli mezi lidmi. Na albu je i skladba I Am Nothing, kterou zpívá UZA, a ta vznikla taky v kavárně.

Připadá mi, že Tomtor je plný odkazů na nu rave a klubovou hudbu z přelomu milénia. Čerpal jsi z tohoto období?
Vím, co myslíš, ale tuhle hudbu zrovna moc neposlouchám, takže asi ne. Na desce je určitě více vlivů od producentů, které jsem poslouchal v poslední době, jako třeba Don Diablo nebo lidi z Hospital Records, kde jsem teď vydal nějaké drum’n’bassové skladby.

Singl Dál je jediným songem na albu zpívaným v češtině. Ta se na tvých albech s výjimkou desky Krasohled moc neobjevuje. Proč?
To bylo asi tím, že jsem tolik nespolupracoval s českými producenty a zpěváky, což se poslední dobou celkem změnilo. Na desce je jen jedna česká písnička, kterou zpívám zrovna já, ale do budoucna bych takových písniček mohl udělat víc.

Vraťme se k tématu spoluhráčů. S kým by sis nejraději zahrál, ale ještě se to nepodařilo?
Lákalo by mě něco zkusit s Floexem, Juanitou Juarez a taky lidmi, se kterýma jsem už v minulosti spolupracoval, takže s Markétou Foukalovou, Lanugo nebo Olgou Königovou z Ille. To jsou české kapely, které mě baví, a rád bych si to s nimi dal znovu.

Spustit audio
  • Kultura
  • Zpráva