Populárnější než PewDiePie. Kanál Cocomelon je trhákem dětského internetu

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Kanál Cocomelon je trhákem dětského internetu

Pokud máte doma malé děti a ty jsou zvyklé trávit čas na YouTube, pak nejspíš znáte zvukové logo youtubeového kanálu Cocomelon – Nursery Rhymes. Ten zveřejňuje 3D animace s dětskými říkankami a písničkami, v nichž hraje animovaná rodinka a jejich zvířectvo. Cocomelon se v květnu letošního roku stal nejsledovanějším youtubeovým kanálem ve Spojených státech.

V globálním žebříčku sestaveném podle počtu odběratelů mu patří druhé místo za indickými T-Series, populární youtuber PewDiePie, který této „hitparádě“ dlouho vládnul, je aktuálně až třetí. Idylický svět dětských říkanek přiláká průměrně dvě a půl miliardy zhlédnutí za jeden měsíc a údajně vydělává svým tvůrcům měsíčně kolem jedenácti milionů dolarů.

Cocomelon – Nursery Rhymes, nebo přesněji společnost Treasure Studio, jsou internetoví boháči, nicméně dlouho nebylo vůbec jasné, kdo přesně za kanálem stojí. Teprve nedávno se jejich tvůrce podařilo vypátrat deníku The Wall Street Journal. Je jím manželská dvojice z Orange County v Kalifornii – jihokorejský filmař a tvůrce reklam Jeon a jeho americká manželka, která svým dětem ráda vymýšlela pohádky na spaní. Udělat z nich jednoduché animace je napadlo v roce 2006, kdy založili kanál ABCKidTV.

Současné jméno a logo Cocomelon používají od roku 2018 a název vznikl kombinací anglických slov coconut (kokos) a melon (meloun). Podle článku ve Wall Street Journal zaměstnávají dvacet lidí a svůj byznys provozují tak trochu na tajňačku – pro deník se odmítli vyfotit a o tom, že jim patří Cocomelon, prý podle nich nevědí ani jejich sousedé, jejichž děti nepochybně kanál také sledují. O slávu prý vůbec nestojí.

Kanály s poloamatérským obsahem určeným pro děti jsou na YouTube poslední roky velkým hitem – caparti s tabletem patří mezi nejvděčnější diváky. Ostatně důkazem je třeba popularita odrhovačky Baby Shark, kterou jsme ve Fenomemu propírali vloni a jejíž čísla se už pomalu blíží k šesti miliardám zhlédnutí. Populárnější je v historické tabulce už jen Despasito, je ale otázka, na jak dlouho. Mimochodem Cocomelon má vlastní verzi Baby Sharku – Bath Song s podobným nápěvem. Je to jejich nejpopulárnější video s dvěma a půl miliardami zhlédnutí. 

„Klíčem ke všemu je příběh,“ říká ve zmíněném rozhovoru mozek Cocomelon Jeon a nelze mu nedat za pravdu. 3D animace postaviček v animacích rozhodně není nijak dokonalá, někdy působí trochu odfláknutě, ale děti nejspíš milují členy animované rodiny – obzvláště batole JJ je mimořádně populární, s nimiž prožívají jejich radosti a strasti. Jsou něco jako jejich ideální virtuální rodina, k níž se můžou kdykoliv vrátit, když jejich vlastní rodiče na ně nemají čas. Skvělá zábava do letošního jara, kdy děti místo pobíhání po hřištích seděly doma.

Nejspíš i proto se Cocomelon dostal na pozici nejpopulárnější dětské platformy na internetu. Jeho popularita určitě ještě poroste, zatím mají vlastní film na Netflixu a podle všeho začnou nejspíš brzy vyrábět merchandise – figurky, trička. Logo Cocomelon bude nejspíš brzy úplně všude, tak je dobré si na ně zvyknout už teď.

Poslechněte si Fenomem a zjistíte, jaké písničky poslouchají malé děti a proč to dělají. Kde se vzal kanál Cocomelon, který pokořil i švédského youtubera PewDiePie a proč jeho tvůrce nezajímá sláva? Bude Cocomelon už brzy všude?