Přivaděče k D35 by se měly začít stavět příští rok
Pardubický kraj vytvořil speciální řídící výbor, který bude dohlížet na postup prací při výstavbě přivaděčů k budoucí dálnici.
Bude dohlížet na přípravu prací a plnění termínů tak, aby silniční stavby byly postavené současně s dálnicí, tedy s prvními dvěma úseky Opatovice - Časy a Časy - Ostrov.
Silniční stavby za skoro tři miliardy korun jsou plánované jako budoucí obchvaty a nová napojení měst a obcí na budovanou dálnici.
Stavba D35 z Opatovic do Ostrova by měla začít na jaře
Zatímco teď patří archeologům, za pár měsíců by už na trasu budoucí dálnice D35 mohla vyjet i těžká stavební technika. Silničáři budou tento týden otvírat obálky s nabídkami firem na stavbu prvních dvou úseků dálnice D35 Opatovice - Časy a Časy - Ostrov.
Podle hejtmana Pardubického kraje z ČSSD Martina Netolického je výstavba náročná a kraj tak nechce, aby se termíny posouvaly. Členy komise jsou kromě hejtmana náměstek pro investice Roman Línek z Koalice pro Pardubický kraj, radní pro dopravu Michal Kortyš z ODS a taky zástupci krajské správy silnic.
Hejtmanství chce rozjet první stavby příští rok na podzim
Jako první by se měly začít budovat obchvat Dašic a dále silnice kolem Rokytna na Pardubicku, která taky bude plnit taky funkci obchvatu. Pak to bude silnice Litomyšl - Česká Třebová.
Náklady se pohybují v řádech stovek milionů korun a podle kraje by měly být přivaděče hotové do jara roku 2020.
Nutné jsou výkupy pozemků
Šance na D35 roste. Množí se dobré zprávy
Jedna z posledních překážek asi padla. Už brzy může začít budování některých významných dopravních staveb. Ty doteď blokovaly staré posudky vlivu na životní prostředí. Na území Pardubického kraje se to týká plánované D35.
U tří jmenovaných staveb by už měla být řada pozemků odkoupených a kraj tam komplikace neočekává. Jak řekl hejtman Netolický, přesto důležitým úkolem pro hejtmanství je výkupy urychlit i u dalších připravovaných staveb a v současné době na tom prý pracuje velký počet lidí.
Problém podle hejtmana nastat může. Vlastníků pozemků jsou desítky, v některých případech i stovky. Týká se to třeba rekonstrukcí budoucích přivaděčů v okolí Chocně, Žamberka a Ústí nad Orlicí. Odhadované náklady jsou něco přes dvě a půl miliardy korun a peníze půjdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Kraji to letos slíbil stát a zavázal se k tomu při podpisu klíčového memoranda.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Na východě nic není.‘ Slovenské pohraničí by mohl nastartovat vstup Ukrajiny do EU
-
Hokejový útočník Voráček potvrdil konec kariéry. Mistr světa z roku 2010 se loučí ve 34 letech
-
Spor o windfall tax. ‚Nemanipulujte, nelžete,‘ říká ekonom Hampl akcionáři ČEZ. Ten chce žalovat stát
-
Zpravodajský server agentury ČTK napadli hackeři. Vydal falešné zprávy o atentátu na Pellegriniho