Přívětivější a přátelštější než World of Warcraft. Stává se Final Fantasy XIV novou ikonou MMORPG?

14. leden 2022
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Hráči hrají Final Fantasy XIV na Gamesconu

Jarda Möwald si do virtuálního studia pozval polovinu Stárnoucích mileniálů a experta na sociální sítě Michala Zlatkovského spolu s herním vývojářem Davidem Vávrou. Společně probrali vycházející hvězdu všech fanoušků MMORPG. World of Warcraft je mrtvý, ať žije Final Fantasy XIV – onlinovka tak populární, že ji vydavatel musel na čas přestat prodávat.

David i Michal mají s online hrami bohaté zkušenosti, ale každý je hraje z trochu jiných důvodů. Zatímco Davidovi nevadí se v nich socializovat a hledat si partu podobně naladěných jedinců, Michal je dle svých slov trochu paradoxně hraje kvůli příběhu. Pro oba ale Final Fantasy XIV momentálně představuje zlatý grál mezi MMORPG – a nejen pro ně.

Zatímco World of Warcraft v posledních čtyřech letech přišel o skoro polovinu měsíčních aktivních uživatelů a denně si ho zapne asi milion lidí, FF XIV raketově roste a dle odhadů k němu každý den zasedne 3,5 milionů hráčů a hráček. S vydáním nejnovějšího rozšíření Endwalker muselo vydavatelství Square Enix dokonce pozastavit registraci nových uživatelů, protože kapacita serverů nepočítala s tak masivním zájmem.

A co hráče na Final Fantasy XIV tak láká? David si cení komunity netoxické na poměry MMORPG, kde se na nikoho nekřičí, ani když se boj zrovna nedaří, ale spíš se ostatní snaží motivovat a věcně jim radit. Michal si zase považuje skvělého vyprávění, jehož kvalita s novými datadisky postupně roste. Oba se shodují v tom, že z hlediska hratelnosti nedělá nic revolučního, ale momentálně je tím nejvstřícnějším virtuálním světem, kam můžete zamířit.

Jak Final Fantasy XIV skloubilo košatý příběh a onlinovku? Je systém předplatného v MMORPG archaický? Poslechněte si celý díl Questu s Michalem Zlatkovským a Davidem Vávrou

Spustit audio