Proč jsou k sobě lidé zlí? Mají málo dragu! V RuPaulově souhvězdí není pro intriky a podrazy místo

31. červenec 2020

„Jak být moderní ženou?“ ptá se nejen Trixie Mattel, Katya a Šárka Gmiterková, ale hlavně Aleš s Tondou. Ano, Čelisti už v tom zase lítají – studiem opět tepe drag a začíná tu být pěkný hic! Jakpak by ne, když se chystá nový RuPaul’s Drag Race: Vegas Revue. Show nesmrtelná jak Kirk Douglas a teatrální jako představy Olivie de Havilland o ideálním způsobu čekání na smrt je opět tu. Čí hubičky budou tentokrát nejsladší a čí prořízlé paviání pilou? Už se nemůžeme dočkat!

„Mrzí, mrzí!“ komentuje Šárka při čekání na show z nevadské metropole konec páté sezóny RuPaul’s Drag Race All Stars, která byla i přes určité mouchy znovu famózní. A co nového přinesla? „RuPaul se rozhodl zkombinovat pravidla Survivora s drag racem – queens se vyřazují samy mezi sebou pomocí hlasování, ale princip politikaření a intrik proběhl jen jednou a velmi rychle to bylo zapovězený a odsouzený,“ přemítá Tonda nad změnou regulí, kterou se Šárka nebála nazvat dramaturgickým zoufalstvím, a Aleš ihned přitakává, že tvůrci tentokrát mohli obecně zapracovat pečlivěji a odpustit si trapnou tlačenku.

Snažit se dragu ukrást pozitivní vibes? Ale fuj! Pokud také věříte, že hřejivého dragového dobra není a nebude nikdy přebytek, nalaďte na radu Šárky platformu World of Wonder, nabízející například plejády kanadských queens, nebo show již zmiňovaných div Trixie a Katyy s nezaměnitelným názvem UNHhhh.

Blonďatých krasavic s thymolinovými úsměvy a neskromnými ambicemi se ale tentokrát jen tak nezbavíme. Post-me-too „weinsteinovina“ Bombshell, vycházející ze skutečných událostí na televizní stanici Fox News z roku 2016, však není úplně příjemným povyražením, přestože 108 minut sledujeme nadpozemskou koncentraci ledového půvabu Charlize Theron, Margot Robbie a Nicole Kidman.

„Mám s tím filmem decentní problém. Bavilo mě to od začátku do konce, byl jsem plně involved, ale z nějakých záhadných důvodů ze mě vyšeptal stejně rychle jako bublinky,“ popisuje Aleš. Především komediální režisér Jay Roach přesedlal z jeho oblíbeného Austina Powerse na o poznání závažnější téma sexuálního obtěžování, které sice uchopil důstojně, ale něco tomu přeci jen chybí – respektive přebývá.

„On má hodně velkej rozptyl témat a pohledů, který se snaží do tý hry dostat, a kvůli tomu je trošku rozplizlej a povrchní,“ přemítá Tonda. „Příliš mnoho protichůdnejch sil a tónů nakonec ten film tak trochu přidusí,“ potvrzuje Šárka čelistní konsenzus, že méně by možná bylo bývalo více. A tak je to se vším (kromě dragu, samozřejmě).

Odhalí Jiřinka Bohdalová Jiřímu Strachovi v novém filmu víc než kdysi na tureckém balkoně celému národu? Mělo by se pražské Divadlo pod Palmovkou přejmenovat na Facepalmovku, nebo spíš Napalmovku? Zasluhuje Démon zatracení Shantay You Stay, nebo Sashay Away? Kolik gondol potopí ve filmu Nikdo neví, že tu jsem Jorge Garcia? Má Šárka raději nice bodies, nebo potají ulítává na sádelní extravaganze? Pořídí si Aleš v záhrobí konečně řidičák na létajícího žraloka? A nahodí Tonda během Halloweenu blackface, nebo raději půjde za Čokoládového čmuchala? Nasajte Čelisti!

autoři: Aleš Stuchlý , Antonín Tesař , Šárka Gmiterková , Tereza Kunderová
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.