Prolomit vlny: Horská dráha České televize

Česká televize
Česká televize
0:00
/
0:00

Nové vedení České televize v čele s Petrem Dvořákem začalo realizovat své plány. Některé kroky se však jeví přinejmenším velmi sporně a je otázkou, co to udělá s divákem.

Česká televize předvádí nevídaný kolotoč. Na jednu stranu plánuje modernizaci zpravodajství, která byla jedním z pilířů koncepce nového ředitele Petra Dvořáka. Vedení televize slibuje živější a mnohem pestřejší Události, než byli diváci doposud zvyklí. Projekt, kdy bude jeden ze čtveřice moderátorů uvádět celý padesátiminutový zpravodajský blok, se jeví velmi odvážně. Současné zpravodajství dlouhodobě upadá a velmi často začíná připomínat senzacechtivé novácké Televizní noviny. Držme tedy tomuto kroku České televize palce. Třeba opravdu nastane důvod si v 7 hodin večer zapnout právě českotelevizní Události a nebudeme se dívat na pouhé papouškování zpráv, které celý den čteme na internetu. Doufám, že se mohu těšit na seriózní zanalyzované a okomentované zpravodajství, ze kterého se opravdu něco dozvím.

Dostávám se k druhé straně. Nepochopitelným krokem České televize je angažování dvaasedmdesátiletého českého hrdiny Karla Gotta. Ten bude mít od června hodinový pořad s lákavým názvem Kávu ti osladím. Jeho hosté mají být mladí nadějní zpěváci, kterým bude 37násobný zlatý slavík radit, jak mají zpívat. Scénář bude psát Karel Šíp, takže se zřejmě můžeme těšit na koktejl plný vtipů a milých písniček od srdce. Na to, že Česká televize v lednu prohlašovala, jak se hodlá zaměřit na mladou a střední generaci, tak tímto krokem šlápla pěkně vedle. Jediné štěstí je, že pořad je připravován jako čtvrtletník, tudíž nám bude božský Karel kávu oslazovat pouze čtyřikrát do roka.

00903161.jpeg

Dalším sporným krokem nového vedení České televize je ignorování diváckého hlasování, kde v Souboji seriálů na ČT1 zvítězil pilot rodinného seriálu Babička na inzerát. Celé finále dokonce vysílala televize živě. Programová rada však usoudila, že Babička na inzerát nesplňuje kvalitativní požadavky, a rozhodla se, že realizovat bude nakonec seriál Ententýky, byť se stejným tvůrčím týmem, který původně připravoval zmíněnou Babičku. Takové plivnutí do tváře si věrný hlasující divák České televize nezaslouží. Jediným argumentem vedení zatím bylo to, že jde o projekt starého managementu a že Babička na inzerát byla pouze pozastavena. Zvláštně se jeví i vyjádření mluvčí České televize Michaely Fričové, která Radiu Wave řekla, že „projekt probíhal jenom v rámci určitého počtu diváků, kteří hlasovali, a to není reprezentativní vzorek.“

Docela by mě tedy zajímalo, kdo nebo co je pro Českou televizi reprezentativní vzorek, když to nejsou její diváci, které zajímá právě seriálová tvorba. Ve velkém finále nepadlo jediné slůvko o počtem hlasujících, tudíž ani nemáme šanci zjistit, kolik lidí si tento seriál opravdu přálo, a proto mu poslalo svůj sms hlas. Každopádně by si Česká televize měla dát napříště pozor v upoutávkách svých pořadů, v tomto případě Souboj seriálů: Rozhodnete Vy! Nebo ať řekne na rovinu: Rozhodneme stejně my!