Quest: Neslavný konec tvůrců adventur The Walking Dead + recenze Assassin’s Creed Odyssey

5. říjen 2018
Ze hry Assassin’s Creed Odyssey

Podzim patří mezi nejnabitější období roku, alespoň co se týče nových vycházejících her. Nové tituly se na nás valí téměř každým dnem, a proto se v nejnovějším Questu věnujeme rovnou dvěma, ať nám to pěkně odsýpá. Kromě recenze nejnovějších dílů sérií Assassin’s Creed a Forza Horizon si ale také povídáme o nenadálém konci studia Telltale Games, které proslulo resuscitací příběhových adventur. Co přesně se stalo, se dozvíte, když si poslechnete Quest s číslem 115.

Forza Horizon 4 je nový díl série arkádových závodů z dílny studia Playground Games. „Arkádové“ v tomto případě znamená, že se hra nesnaží věrně simulovat veškerou fyziku a chování aut, jako to bývá v případě například herních závodů formulí. Forza Horizon se vždy spíše soustředila na zábavný jízdní model, poutavé prostředí herního světa, parádní soundtrack a nádherné sporťáky. Čtvrtý díl pokračuje s hlavními poznávacími znaky série, ale přináší novinku v podobě ročních období, které se pravidelně ve hře pro všechny hráče střídají, a idylická anglická krajina, kde se FH4 odehrává, se mění podle toho, jestli je jaro, léto, podzim, nebo zima. „Jeden týden reálného času je jaro, další pak léto a střídá se to tak dokola,“ vysvětluje Jarda. „V každém období máš exkluzivní závody, které jindy nejsou. Třeba v zimě jedeš na zamrzlé řece, což v létě nemůžeš.“ Forza Horizon 4 nabízí neskutečně vysoký počet závodů, které lze jezdit s dalšími hráči v různých vozidlech, od super sportovních aut po brouky nebo i motorky. Obsahuje moře, a pokud si člověk chce zajezdit ve fantasticky vypadající hře v těch nejhezčích vozidlech na světě, pak by mu Forza Horizon 4 měla vydržet hodně dlouho.

Assassin’s Creed Odyssey pokračuje v novém směru, který nastolil loňský díl Origins. Tentokrát se hra odehrává v antickém Řecku a na rozdíl od toho bezpočtu předchozích dílů se tentokrát skutečně dá mluvit o tom, že Assassin’s Creed je RPG. „Podle mě je to ten nejlepší díl Assassin’s Creed, který kdy vyšel,“ říká Jarda. Šárka ho ale nemá ani ve své top 3: „Podle mě by to už nemuselo nosit značku Assassin’s Creed, mohla by to být svoje vlastní série, kterou by nic nemuselo svazovat.“ Nový díl vlastně ani o asasínech nepojednává, odehrává se ještě před založením asasínského bratrstva a vypráví příběh o jednom ze sourozenců, Alexiovi nebo Kassandře, mezi kterými si na začátku vyberete a s nimi celý příběh projdete. Ve stylu série klasicky procestujete historicky věrné lokace, potkáte skutečné osobnosti a připletete se k důležitým událostem. Jenže vývojáři do hry nacpali snad všechno, na co si pomysleli, a proto se tak budete věnovat rozvětveným rozhovorům, činit volby, které mají vliv na hru i herní svět, budete se plavit po moři, starat se o svoji výbavu, plnit spoustu úkolů. A taky zažijete něco úplně jiného, než jste mohli s Assassin’s Creed zažít doposud. Je to dobře, nebo špatně? Poslechněte si Quest a dozvíte se to.

Kdo je k novému dílu Assassin’s Creed mírnější? Jarda, nebo Šárka? Jak funguje multiplayer ve Forze Horizon 4? A co se vlastně stalo s Telltale? Na všechno najdete odpověď v Questu 115.

autoři: Jaromír Möwald, Šárka Tmějová