Quest: Neslavný konec tvůrců adventur The Walking Dead + recenze Assassin’s Creed Odyssey

5. říjen 2018

Podzim patří mezi nejnabitější období roku, alespoň co se týče nových vycházejících her. Nové tituly se na nás valí téměř každým dnem, a proto se v nejnovějším Questu věnujeme rovnou dvěma, ať nám to pěkně odsýpá. Kromě recenze nejnovějších dílů sérií Assassin’s Creed a Forza Horizon si ale také povídáme o nenadálém konci studia Telltale Games, které proslulo resuscitací příběhových adventur. Co přesně se stalo, se dozvíte, když si poslechnete Quest s číslem 115.

Forza Horizon 4 je nový díl série arkádových závodů z dílny studia Playground Games. „Arkádové“ v tomto případě znamená, že se hra nesnaží věrně simulovat veškerou fyziku a chování aut, jako to bývá v případě například herních závodů formulí. Forza Horizon se vždy spíše soustředila na zábavný jízdní model, poutavé prostředí herního světa, parádní soundtrack a nádherné sporťáky. Čtvrtý díl pokračuje s hlavními poznávacími znaky série, ale přináší novinku v podobě ročních období, které se pravidelně ve hře pro všechny hráče střídají, a idylická anglická krajina, kde se FH4 odehrává, se mění podle toho, jestli je jaro, léto, podzim, nebo zima. „Jeden týden reálného času je jaro, další pak léto a střídá se to tak dokola,“ vysvětluje Jarda. „V každém období máš exkluzivní závody, které jindy nejsou. Třeba v zimě jedeš na zamrzlé řece, což v létě nemůžeš.“ Forza Horizon 4 nabízí neskutečně vysoký počet závodů, které lze jezdit s dalšími hráči v různých vozidlech, od super sportovních aut po brouky nebo i motorky. Obsahuje moře, a pokud si člověk chce zajezdit ve fantasticky vypadající hře v těch nejhezčích vozidlech na světě, pak by mu Forza Horizon 4 měla vydržet hodně dlouho.

Assassin’s Creed Odyssey pokračuje v novém směru, který nastolil loňský díl Origins. Tentokrát se hra odehrává v antickém Řecku a na rozdíl od toho bezpočtu předchozích dílů se tentokrát skutečně dá mluvit o tom, že Assassin’s Creed je RPG. „Podle mě je to ten nejlepší díl Assassin’s Creed, který kdy vyšel,“ říká Jarda. Šárka ho ale nemá ani ve své top 3: „Podle mě by to už nemuselo nosit značku Assassin’s Creed, mohla by to být svoje vlastní série, kterou by nic nemuselo svazovat.“ Nový díl vlastně ani o asasínech nepojednává, odehrává se ještě před založením asasínského bratrstva a vypráví příběh o jednom ze sourozenců, Alexiovi nebo Kassandře, mezi kterými si na začátku vyberete a s nimi celý příběh projdete. Ve stylu série klasicky procestujete historicky věrné lokace, potkáte skutečné osobnosti a připletete se k důležitým událostem. Jenže vývojáři do hry nacpali snad všechno, na co si pomysleli, a proto se tak budete věnovat rozvětveným rozhovorům, činit volby, které mají vliv na hru i herní svět, budete se plavit po moři, starat se o svoji výbavu, plnit spoustu úkolů. A taky zažijete něco úplně jiného, než jste mohli s Assassin’s Creed zažít doposud. Je to dobře, nebo špatně? Poslechněte si Quest a dozvíte se to.

Kdo je k novému dílu Assassin’s Creed mírnější? Jarda, nebo Šárka? Jak funguje multiplayer ve Forze Horizon 4? A co se vlastně stalo s Telltale? Na všechno najdete odpověď v Questu 115.

autoři: Jaromír Möwald , Šárka Tmějová