Quest: Nesnadný vývoj Red Dead Redemption 2 + recenze Call of Duty: Black Ops 4

19. říjen 2018

Tvorba her by se leckomu mohla zdát jako práce snů, ale ani sny nejsou vždycky růžové. Své by o tom mohli vyprávět vývojáři Red Dead Redemption 2. Stohodinové pracovní týdny a leckdy neplacené přesčasy se v branži považují za normu. Nevyhnuly se nejspíš ani tvůrcům Call of Duty: Black Ops 4, které jsme si tentokrát zrecenzovali, a probrali jsme i dojmy z první epizody Life is Strange 2. Jestli jsou veskrze pozitivní, to se dozvíte v nejnovějším Questu.

Herní vývojář, ten tvrdý chleba má. Alespoň pokud jde o vývojáře Red Dead Redemption 2, kteří kvůli včasnému dokončení hry museli v kancelářích firmy Rockstar trávit přes sto hodin týdně a za svou práci často nepobírali odpovídající ohodnocení. Jde přitom jen o jeden z příkladů z poslední doby, který ukazuje, že honba za nejvyšší kvalitou finálního produktu a výdělkem vydavatele je často proti zájmům zaměstnanců. Kvůli novodobému vykořisťování a jiným stinným stránkám vývoje her se stále častěji objevuje třeba volání po založení odborů, které by pod sebe sdružovaly ohrožené vývojáře a hájily jejich zájmy.

V ohrožení jsou také hlavní hrdinové druhé sezóny příběhových adventur Life is Strange. První, přibližně čtyřhodinová epizoda má velmi pozvolný rozjezd, ale okamžitě poznáte, s kterou sérií máte tu čest. Grafická stylizace, jemný kytarový soundtrack, hratelnost nesrší akcí, ale přesto vypráví silný příběh. Tentokrát o dvojici bratrů, potomků mexických přistěhovalců, kteří musí utéct z domova a spoléhat se jen jeden na druhého. Neštítí se přitom ani politických témat, která jsou i dnes hrám spíše cizí. „Natrefíš třeba na postavu konzervativního republikána, co ti oznámí, že jsi přesně ten důvod, proč Američani musí postavit tu zeď,“ zmiňuje Šárka. První epizoda z pěti představuje zajímavý úvod příběhu, ke kterému se v Questu určitě ještě vrátíme.

S podzimem se vrací také série Call of Duty, letos s dílem Black Ops 4. Jarda je jejím dlouholetým fanouškem, i když přiznává, že letošní díl pro něj už úplně není: „Call of Duty je teď hlavně pro hráče, který hodně hraje multiplayer.“ Poprvé v historii neobsahuje kampaň pro jednoho hráče, kterou suplují příběhové viněty přibližující charaktery jednotlivých vojáků, spolu s již tradičním zombie módem na trojici map s vlastním příběhem, vhodným i pro naprosté nováčky. Treyarch se zároveň veze na módní vlně battle-royale, jejich mód Blackout si bere to nejlepší z ostatních her v žánru a výsledná kombinace představuje zábavný akční mix, který je navíc i technicky dobře zvládnutý a funkční. K řežbě stovky hráčů a klasickým módům přibyla ještě další dvojice novinek, a to Heist, inspirovaný Counter-Strikem, a Control, kde týmy zabírají dané body na mapě. Většina módů je hratelná také v Hardcore variantě, kde jeden zásah znamená smrt, tudíž je o poznání taktičtější a pomalejší. Call of Duty: Black Ops 4 je podle Jardy ještě akčnější a rychlejší než kdy dřív, a i proto má potenciál zaujmout miliony hráčů. Bude i letos trhat rekordy prodejnosti?

Jakými útrapami si prochází herní vývojáři a novináři? Je první epizoda Life is Strange 2 příliš politická? Jaké změny v žánru přináší Call of Duty: Black Ops 4? Poslechněte si nový Quest a všechno se dozvíte.