Quest: Nioh je peklo převlečené do japonské mytologie, ze stínu Dark Souls ale nevykračuje

13. únor 2017

Letos se nové hry od autorů Dark Souls pravděpodobně nedočkáme, ale vůbec nám to nemusí vadit. Fanouškům náročných RPG totiž okoření život Nioh, žhavý kandidát na cenu pro nejzdařilejší klon.

Kdo měl tu čest s některou z her od FromSoftware, toho Nioh nemá čím překvapit. Jde zkrátka o zatraceně náročné akční RPG, které vás dokáže dohnat až k slzám, pokud si na pomoc nepřivoláte další hráče. I ti největší drsňáci, kteří tvrdili, že Dark Souls a Bloodborne jsou snadné hry, si na Nioh vylámou zuby. Za každým rohem na vás čeká nějaká zrada, ale hlavním zdrojem extrémní obtížnosti jsou pochopitelně bossové. Než se vám podaří některého z nich usekat, uplynou klidně 2 až 3 hodiny úmorného snažení a házení předmětů po místnosti.

V čem se Nioh odlišuje od Dark Souls, je soubojový systém. Ve hře je pouze 5 typů zbraní a každému z nich přísluší 3 různé postoje vhodné pro odlišné situace. To ale neznamená, že ve hře najdete jenom 5 unikátních zbraní. Podobně jako třeba Diablo sází Nioh na náhodně generovaný loot, což hru příjemně oživuje. Přináší to ten návykově opojný pocit, když vám po dvouhodinovém sekání do bosse vypadne 20 magických předmětů a vy se okamžitě pustíte do porovnávání jejich statistik. Nestane se, že celou hru dohrajete s jediným mečem, který byste si postupně vylepšovali.

Nioh je zajímavý svým zasazením do japonské mytologie, ale potenciál svého světa bohužel nevyužívá naplno. Chybí dojem spojitého a uceleného prostředí – jednotlivé mise si vybíráte z klasického menu, nikoliv z interaktivního hubu. Přesto vám hra dává dobrý důvod, abyste zákoutí světa pořádně prošmejdili, protože tu funguje vylepšování postavy skrze objevování. Čím víc tajemství objevíte, tím silnější bude hlavní hrdina.

Na první pohled se Nioh jeví jako vizuálně velmi atraktivní hra, ale místy vypadá tak špatně, jako by patřila na předchozí generaci konzolí. To nejlepší, co se o grafice dá říct, je, že neruší. Z technologického hlediska má Nioh jednu nespornou výhodu, která hrám od FromSoftware chybí, a to je možnost hrát v dokonale stabilních 60 snímcích za sekundu. Nioh je díky tomu o poznání plynulejší a umožňuje hráči lépe reagovat. Na standardní PlayStation 4 se však dynamicky mění rozlišení a většinu času hra běží v bídném 720p, což majitelům velkých 4K televizí může vadit.

03799543_2.jpeg

Z naší sedmičkové stupnice si Nioh usekl celých 6 bodů. Skutečně jde „jenom“ o klon Dark Souls, ale ten klon je tak kvalitní, že si na Mijazakiho tvorbu ani nevzpomenete. Nioh vám s radostí zláme všechny končetiny a nechá vás koupat ve vlastní krvi a potu, ale pokud se z toho zvládnete oklepat, budete se cítit minimálně jako Izanagi.

V aktuálním Questu jsme stihli probrat ještě 3 další hry, konkrétně beta verzi taktické akce Ghost Recon: Wildlands, nezávislý klenot FEZ a průkopnickou plošinovku Super Mario 64.

Poslechněte si celý pořad!

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka