Quest: Recenze Dark Souls III a rozhovor s vývojářem Day Z

5. leden 2017

Váš páteční průvodce světem počítačových her je opět zpět a v plné síle. Tentokrát jsme si dokonce přizvali hosta a rozebrali jednu z nejočekávanějších her letošního roku.

Je vesmír tou další metou, na kterou budou hry cílit? Před lety to byly online hry, prošli jsme si i záplavou titulů, v nichž hráli prim zombíci, ale teď se zdá, že by dalším okruhem, z něhož budou vývojáři čerpat, mohl být nekonečný vesmír. Toto téma jsme rozhodli rozebrat v rozhovoru s game designérem Martinem Strnadem, člověkem se zkušenostmi ze studia Disney, několika menších českých start-upů a hlavně Bohemia Interactive, kde dva roky pracoval na světoznámé hře Day Z.

Pokud má být slovo „hra“ synonymem pro zábavu, série Dark Souls se této představě zcela vymyká. Neúprosná, drsná, načichlá pachutí smrti a na první pohled zcela nepřístupná. Jak je to s ní ale doopravdy? A jak dopadl třetí a zřejmě finální díl? Zjednodušeně se dá říci, že z ní nejsme tak nadšení, jak jsme doufali, že budeme. Ano, herní mechanismy jsou vypilované takřka k dokonalosti, ale chybí nám zde momenty, na které nikdy nezapomeneme. Technická stránka, zejména na konzolích, je pak kapitolou sama pro sebe, ale vývojáři se již zavázali, že v následujících opravách budou adresovat právě problémy technického charakteru.

I na příští týden pro vás máme nachystáno spoustu nového obsahu, ale o něm až příště. Teď si poslechněte, jaké dobroty jsme pro vás nachystali ve druhém Questu.